اپل هر ماه ۳۰ میلیون دلار به آمازون پرداخت می‌کند

    کد خبر :526589

اپل برای آماده‌سازی بستر iCloud از سرویس‌های ابری آمازون استفاده می‌کند که باتوجه‌به مقیاس شرکت و تعداد دستگاه‌های متصل، هزینه قابل‌توجهی متحمل می‌شود.

بیش از یک میلیارد دستگاه اپل فعال در هر ماه در کل دنیا وجود دارد که برای فعالیت دائمی و ارائه امکاناتی که کاربران به آن احتیاج دارند، به محاسبات ابری نیاز است. بنابراین دور از انتظار نیست که بشنویم شرکت اپل هر ماه میلیون‌ها دلار برای فعالیت iCloud روی سرویس وب آمازون (Amazon Web Service (AWS هزینه می‌کند تا این سیستم بتواند به‌درستی پاسخگوی نیازهای کاربران باشد.

بنابر گزارش CNBC تصور می‌شود اپل هر ماه ۳۰ میلیون دلار به شرکت آمازون پرداخت کند. در عوض AWS مسئولیت حفظ اطلاعات و بررسی صحت عملکرد iCloud را دارد. در ضمن اپل به‌طور هم‌زمان از خدمات ابری گوگل و مایکروسافت هم استفاده می‌کند تا سرعت بارگذاری را افزایش دهد.

مبلغی که اپل به آمازون می‌پردازد، به‌صورت سالانه افزایش می‌یابد؛ به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۸، مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار پرداخت کرده درحالی‌که به نظر می‌سد در سال ۲۰۱۹ این مبلغ به ۳۶۰ میلیون دلار برسد. در حال حاضر اپل با AWS توافق کرده تا طی ۵ سال آینده مبلغی معادل ۱٫۵ میلیارد دلار به آن‌ها بپردازد. این مسئله نشان می‌دهد که محاسبات ابری و خدمات آنلاین تا چه اندازه برای شرکت اپل حائز اهمیت است.

بااین‌حال اپل در تلاش برای راه‌اندازی مرکز داده‌ی خودش است. براساس گزارش سال گذشته، اپل تصمیم دارد در طی ۵ سال آینده و با صرف مبلغ ۱۰ میلیارد دلار یک مرکز داده‌ی جدید و گسترده در آمریکا بسازد. این مرکز داده‌ی گسترده در کارولینای شمالی، آریزونا و نوادا فعال خواهد بود. همچنین یک مرکز داده‌ی جدید هم قرار است در وائوکه و لوا راه‌اندازی شود اما هنوز برنامه‌ای برای نوارک، کالیفرنیا، پرینویل، اورگان و دیگر مراکز اپل در نظر گرفته نشده است.

در نتیجه به نظر می‌رسد اپل در آینده نزدیک دیگر از خدمات AWS استفاده نخواهد کرد. بااین‌حال بهتر است بدانیم مقیاس کارکرد AWS بسیار بزرگتر از مقیاسی است که اپل به آن نیاز دارد. اپل تنها یکی از بزرگ‌ترین مشتریان آمازون است که ۳۶۰ میلیون دلار در سال به آن پرداخت می‌کند چرا که درآمد سال گذشته‌ی AWS حدود ۲۵٫۶۶ میلیارد دلار بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید