رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

سهم ۴۵ درصدی عابران‌پیاده تهرانی در تصادفات مرگبار سال ۹۷

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۲۷
    کد خبر :526513
تصادفات مرگبار

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال ۹۷، سهم عابران‌پیاده در حوادث فوتی رانندگی معابر در تهران بزرگ حدود ۴۵ درصد بود.

سرهنگ احسان مؤمنی در تشریح تصادفات سال ۹۷ با بیان اینکه حدود ۴۵ درصد متوفیان حوادث رانندگی معابر تهران بزرگ سهم عابران‌پیاده بوده، گفت: حدود ۸۷ درصد متوفیان عابرپیاده مذکر و حدود ۱۳ درصد مونث بودند و بیشتر از نیمی از تصادفات عابران پیاده در ساعات شب و تاریکی هوا و در محورهای بزرگراهی به وقوع پیوسته است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در راستای جلوگیری از حوادث و کاهش تصادفات، به عابران‌پیاده توصیه کرد: در هنگام عبور از عرض معابر در ساعات تاریکی هوا از لباس روشن استفاده کرده یا از محل‌هایی که دارای روشنایی کافی برای بهتر دیده شدن توسط وسایل‌نقلیه تردد کنید.

وی از عابران‌پیاده خواست از تردد و توقف در معابر بزرگراهی خودداری کرده، هنگام عبور از عرض معابر از محل‌های خط کشیده شده، پل‌های هوایی عابرپیاده استفاده و در صورت مشاهده خودروهای امدادرسان مسیر را برای عبورشان باز کنند.

به گزارش مهر،مؤمنی با بیان اینکه عابران‌پیاده در هنگام عبور از عرض خیابان نباید به طور مستقیم از جلو یا پشت اتوبوس اقدام به عبور کنند، متذکر شد: عابران‌پیاده در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز عابرپیاده حرکت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید