رئیس انجمن علمی روان درمانی ادامه مدیریت و اجرای برنامه‌های وزیر بهداشت را خواستار شد

    کد خبر :52650

رئیس انجمن علمی روان درمانی ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری ادامه مدیریت و اجرای سیاست‌های سید حسن هاشمی-وزیر بهداشت- را خواستار شد و نوشت: امیدواریم در دولت دوازدهم همچنان سلامت در اولویت برنامه‌های دولت باشد.

سامان توکلی در نامه‌ای برای حسن روحانی ارسال کرده است، نوشت: اینک که با انتخاب روشن‌بینانه ملت ایران و به اتکای رأی قاطع هم‌میهنان عزیزمان مسئولیت ریاست‌جمهوری بار دیگر به شما سپرده شده است، وظیفه‌ خود می‌دانیم ضمن تشکر از تلاش‌های انجام‌شده در عرصه‌ سلامت در دولت یازدهم، این اعتماد مردم به جناب‌عالی و دولت تدبیر و امید را به شما تبریک گفته و ابراز امیدواری کنیم که موضوع سلامت همچنان در اولویت‌های دولت دوازدهم باقی بماند.
رئیس انجمن علمی روان درمانی اضافه کرد: بی‌تردید، میزان توجه دولت یازدهم به امر سلامت و اولویت دادن به آن در بین تمام دولت‌ها نظیری نداشته است و به ویژه با مدیریت مدبرانه و مجدانه‌ دکتر سیدحسن هاشمی، گام‌های مهمی در جهت رفع کاستی‌های مزمن نظام سلامت برداشته شده است.
وی افزود: در دولت یازدهم شاهد آن بوده‌ایم که برای نخستین بار موضوع سلامت به عنوان یکی از حقوق اصلی شهروندان وارد گفتمان اجتماعی کشور شد و با وجود مشکلات ساختاری و ناهماهنگی‌هایی که در همراهی با وزارت بهداشت در زمینه‌ اجرای طرح‌ تحول سلامت وجود داشت، وزارت بهداشت توانست با کمک و حمایت و ایثار خدمت‌گزاران بخش سلامت تحولات مهمی در دسترسی مردم به خدمات با کیفیت ایجاد کند.
توکلی در این نامه اضافه کرد: در این دوره با توجه بجا و شایسته وزیر بهداشت، موضوع سلامت روانی‌- اجتماعی نیز از سایه‌ غفلت همیشگی از آن بیرون آمد و شاهد تأکیدات و تلاش وزیر بهداشت در جلب توجه آحاد جامعه، سیاست‌گزاران و مسئولان و بخش‌های مختلف جامعه بوده‌ایم.
رئیس انجمن علمی روان درمانی کشور افزود: در دولت یازدهم برخورداری از سلامت روان به عنوان حق شهروندان و مطالبه‌ بنیادین جامعه از حاکمیت مطرح و تلاش شد تا در کنار اجرای برنامه‌های پیشین و جاری در این حوزه، زمینه برای گام‌های اساسی‌تر فراهم شود و اقدامات ارزشمندی هم در زمینه‌ ارتقای کیفیت و دست‌رسی مردم به این خدمات برداشته شود.
«تعیین مشاور وزیر در امور سلامت روان، تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت و تلاش برای رفع کاستی‌های قدیمی در زمینه‌ دسترسی بیماران به تخت‌های ویژه‌ بستری روانپزشکی، شروع تعریف خدمات سلامت روان در کتاب ارزش نسبی خدمات، افزایش پوشش جمعیتی خدمات سلامت روان، به ویژه با توجه خاص به نیازهای جمعیت محروم و حاشیه‌نشین، کاهش سهم پرداختی بیماران در فرایندهای درمان و تلاش برای پوشش بیمه‌ای این خدمات برخی از گام‌هایی است که در این زمینه برداشته شده است. بی‌شک این شرایط حاصل آگاهی، توجه و اهتمام خاص وزیر بهداشت بوده است.
توکلی در این نامه تاکید کرد: انجمن علمی روان‌درمانی ایران، به عنوان انجمنی بین‌رشته‌ای که در حوزه‌ سلامت روان فعالیت دارد، از توجه، فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تشکر کرده و امیدوار است که سیاست‌های دولت یازدهم و اولویت سلامت و توجه به سلامت روان در دولت دوازدهم تداوم داشته باشد.
وی نوشت: بر این باوریم که با تداوم این سیاست‌ها و استمرار مدیریت دکتر سیدحسن هاشمی در وزارت بهداشت، این امکان فراهم خواهد شد تا با رفع مشکلات و موانع پیشین، با تکیه بر زمینه‌های فراهم‌شده در دولت یازدهم، و با رفع دغدغه‌های گروه‌های مختلف تخصصی عرصه‌ سلامت و با مشارکت آنان، امکان استقرار و تثبیت برنامه‌های قبلی و برداشتن گام‌های اساسی جدید فراهم شود.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید