دبیرکل سازمان اینترپل: 190 کشورعضو اینترپل از تجارب پلیس فتا ایران استفاده می کنند

    کد خبر :52636

دبیرکل سازمان اینترپل، گفت: 190 کشور عضو اینترپل از تجارب پلیس فتا استفاده می کنند و پلیس فتا ایران برنامه های اینترپل را راهبری می کند.

به گزارش بازتاب ازپایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، یورگن اشتاک با حضور در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از توانمندی های این پلیس دیدار و با رییس پلیس فضای سایبری ایران گفت وگو کرد و افزود: برنامه های اینترپل برای گسترش همکاری با فتا ایران افزایش می یابد.
وی با اشاره به توانمندی های پلیس سایبری ایران برای مقابله با جرایم فضای مجازی، اظهارکرد: از تکنولوژی و دانش ورزی که پلیس فتا برای کشف جرایم سایبری دارد تحت تاثیر قرار گرفتم؛ این پلیس تجهیزات روز دنیا برای کشف جرایم سایبر را در اختیار دارد.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه کشف و جمع آوری ادله جرم درفضای مجازی بسیارحایز اهمیت است، از حرفه ای بودن کارشناسان پلیس سایبری ایران و تسلط و استفاده خوب آنها از تجهیزات روز دنیا برای کشف جرم خبر داد.
اشتاک تصریح کرد: موضوع مهم این است که با داشتن تجهیزات مدرن بتوانیم از آنها برای کشف جرم استفاده کنیم که خوشبختانه کارشناسان پلیس فتا ایران این توانایی را دارند.
دبیرکل سازمان اینترپل با بیان اینکه پلیس فتا ایران روی موضوع آگاه سازی جامعه درپیشگیری از وقوع جرایم سایبری تمرکز کرده است، گفت: ما معتقدیم قبل از وقوع و کشف جرم باید از رخ دادن آن جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: پیشگیری پلیس سایبری ایران از جرایم اینترنتی با تمرکز بر روی جوانان است که بیشترین کاربران فضای مجازی را تشکیل می‌دهند.
این مقام ارشد سازمان اینترپل افزود‌: خانواده‌ها و شرکت‌های خصوصی می‌توانند در پیشگیری از وقوع جرم موثر باشند و پلیس ایران به خوبی روی این قشر برای پیشگیری سرمایه‌گذاری کرده است.
اشتاک با اشاره به همکاری پلیس فتا ایران با مجتمع نوآوری جهانی اینترپل‌، گفت: همکاری پلیس سایبری ایران با این مجتمع از سال‌های گذشته ادامه داشته که باید از ایران به این خاطر تشکر کنم‌؛ ما برای تقویت همکاری‌ها ایده‌هایی داریم که روابط‌مان را گسترش دهیم.
وی همکاری پلیس فتا با اینترپل و کشورهای عضو را خوب توصیف نمود و اظهار کرد: پلیس فتا ایران جزو پلیس‌هایی محسوب می‌شود که اهداف ما را راهبری می‌کند‌، بسیاری از کنفرانس‌های ما در ایران برگزار شده و یا در اجلاس‌های بین‌المللی کارشناسان این پلیس حضوری فعال دارند‌.
دبیرکل سازمان اینترپل به گسترش برنامه‌های اینترل برای تعامل بیش‌تر با پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت وگفت: پلیس فتای ایران آماده ارایه توانمندی‌هایش به سایر کشورهاست و تا‌کنون بسیاری از کشورها از این توانمندی‌ها استفاده کرده‌اند‌.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید