احتمال تشکیل شورایی برایدادن مجوز به آثاری شبیه «لامبورگینی»

  • آرشیو
  • دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ۱۵:۴۷
    کد خبر :52633

معاون امور هنری وزارت ارشاد درپی مخالفت دفتر موسیقی وزارت ارشاد با حضور حمید صفت – خواننده رپ – در تئاتر «لامبورگینی» به کارگردانی سیامک صفری، درباره موضوع تلفیق موسیقی و تئاتر توضیح داد.

به گزارش ایسنا، علی مرادخانی – معاون هنری – با اشاره به صدور مجوز برای این قبیل آثار، گفت: معمولا بخشی از کارها را حوزه تئاتر و بخشی دیگر را حوزه موسیقی مجوز می‌دهد. شاید به این نتیجه برسیم که شورایی مشترک داشته باشیم تا این شورا با تسلط بر هر دو فضا بتواند مجوزهای لازم را در این زمینه صادر کند.

او ادامه داد: به این نکته توجه کنید که مجوز، اصل موضوع است یا محتواست که مهم است. گاهی هنرمندی می‌خواهد پرفورمنسی را اجرا کند که نمادهای مختلفی دارد. ما به این نمادها وارد نمی‌شویم. ما باید در بخش نظارت پالایش درستی داشته باشیم.

مرادخانی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفتف تاکید کرد: برای این‌که بتوانیم این موضوع را اداره کنیم، شاید همین ایجاد شورای مشترک بهترین کار است. الان در کنسرت‌ها و هنگام اجرای موسیقی، هنرمند نقاش یا خوشنویس در کنار صحنه براساس آن اجرا، اثری را ایجاد می‌کند. پس پیوند میان هنرها بسیار است. بنابراین ما باید خود را به‌روز کنیم.

پیش از این، روابط عمومی تئاتر «لامبورگینی» با انتشار خبری اعلام کرده بود، درپی مخالفت دفتر موسیقی وزارت ارشاد با حضور حمید صفت در این تئاتر، اجرای این خواننده در نمایش لغو شد.

در این رابطه اعلام شد که حمید صفت از گروه خواست با حذف اجرای او، پیام اجتماعی این اثر را که به معضل‌های اجتماعی مانند گورخواب‌ها و حادثه پلاسکو می‌پردازد، به گوش جامعه برساند و با بازخوانی و زنده کردن آن، جامعه را نسبت به تکرار این دست فجایع حذر دهد. گروه لامبورگینی نیز با وجود خواست قلبی خود، ضمن تشکر ویژه از همراهی و حضور حمید صفت و همچنین کمک ویژه‌ای که او به اجرای این اثر داشته است، اعلام کرد که اجراهای لامبورگینی مطابق برنامه قبلی از ٢٢ تیرماه در پردیس نمایشی شهرزاد روی صحنه می رود و پیش‌فروش بلیت همچنان ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید