رونمایی از گایدلاین غربالگری کم شنوایی و ناشنوایی در کودکان

    کد خبر :526069

گایدلاین های غربالگری کودکان ناشنوا، کم شنوا و اختلالات شنوایی، در کنگره شنوایی شناسی ایران رونمایی شد.

محمد تقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، در حاشیه برگزاری هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که امروز در این کنگره صورت گرفت، رونمایی از گایدلاین های غربالگری کودکان ناشنوا، کم شنوا و اختلالات شنوایی بود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت ادغام خدمات توانبخشی در نظام شبکه (سلامت) بوده، افزود: مفهوم این خدمات توانبخشی، این است که هر چه زودتر کسانی که اختلال شنوایی دارند تشخیص داده شده و به مراکز ارائه خدمات شنوایی معرفی شوند.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که کسانی که در هنگام تولد اختلال شنوایی دارند با استفاده از غربالگری شنوایی به سرعت شناسایی و این افراد نیز به مراکز خدمات بهداشت، سازمان بهزیستی ارجاع داده شوند.

جغتایی خاطر نشان کرد: در حوزه شنوایی باید به این مسئله توجه داشته باشیم که جمعیت کشور در حال مسن شدن بوده و امید به زندگی در کشور به ۷۵ سال رسیده و مفهوم آن این است که جمعیت سالمند کشور در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: از مسائلی که با افزایش سن، جامعه با آن درگیر می‌شود نیز مشکلات شنوایی بوده که از این جهت باید توان بخشی شنوایان و کم شنوایان مورد توجه قرار گیرد.

مشاور وزیر بهداشت، یکی دیگر از سیاست‌های این وزارت خانه را، آغاز غربالگری شنوایی برای نوزادان و سالمندان دانست و خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های ملی غربالگری سالمندان نیز خدمات غربالگری شنوایی بوده که به همین دلیل خدمات لازم به سالمندان در این حوزه، در صورت نیاز به سمعک، کاشت حلزون و توانبخشی شنوایی توسط سازمان بهزیستی ارائه خواهد شد.

جغتایی افزود: یکی از مزیت‌های هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، این است که علاوه بر ارائه مقالات علمی به رونمایی از کتاب راهنمای بالینی مداخله زودهنگام کم شنوایی و ناشنوایی در کودکان است.

وی گفت: برگزاری چنین کنگره‌هایی سبب ارتقا سطح علمی و عملی جامعه شنوایی شناسان کشور می‌شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید