رتبه‌بندی معلمان هنوز “درگیر” دولت

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۴۰
    کد خبر :526063
رتبه‌بندی معلمان

آموزش‌وپرورش در واکنش به خبر “آیا اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۸ “فریب” است؟ ” جوابیه‌ای را ارسال کرده که براین اساس، رتبه‌بندی معلمان هنوز در دولت است و اعتبار مورد نیاز برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است.

در تاریخ 19 اسفند 97 خبری با عنوان “آیا اجرای رتبه بندی معلمان درسال 98 فریب است؟”  منتشر شد.

در این خبر، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس گفته بود: تا وقتی که دولت قانون رتبه‌بندی را آماده نکند تخصیص اعتبار برای آن فایده‌ای ندارد و در این شرایط هر حرفی که زده می‌شود جز فریب نیست.

هم‌اکنون وزارت آموزش‌وپرورش در واکنش به این خبر، جوابیه‌ای  ارسال کرده است.

در پاسخ معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش پرورش در این رابطه آمده است: به منظور اجرایی‌کردن نظام رتبه بندی معلمان به اطلاع می‌رساند، مراتب توسط دبیرخانه شورای عالی‌آموزش و پرورش با دعوت از صاحب نظران در جلسات علمی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

نهایتا پیش‌نویس متن لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان برای سیر مراحل تصویب با قید یک فوریت طی نامه شماره 105897 در تاریخ 5 شهریور 97 به جناب آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارائه شده است.

به گزارش تسنیم، متعاقب آن پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش در مورد لایحه رتبه بندی معلمان در جلسه مورخ 11 مهر 97 کمیته تخصصی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی و ضمن موافقت با کلیات و اعمال برخی اصلاحات در متن پیشنهادی مقرر شد گزارش تحلیل مالی موضوع ماده 4 متن مزبور با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به دبیر‌خانه کمیسیون امور اجتماعی دولت ارسال شود.

اصلاحات مورد نیاز طی نامه‌ای در تاریخ 26 آبان 97 به آقای اشتریان دبیر کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ارسال شد، لازم به ذکر است اعتبار مورد نیاز برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان طی نامه مورخ 26 آبان 97 به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید