معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید؛

شعار «رونق تولید» را در عرصه فرهنگی دنبال می کنیم

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۳۰
    کد خبر :526058
رونق تولید

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، گفت: بنیاد شهید با توجه به شعار رونق تولید، در عرصه فرهنگی و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نشر و تولید کتاب، موسیقی و فیلم کوتاه خواهد پرداخت.

محمدحسن کاویانی راد، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه میان بنیاد شهید و نهاد کتاب‌خانه های عمومی کشور که در ساختمان بنیاد شهید برگزار شد، افزود: برنامه‌های معاونت فرهنگی بنیاد در سال ۹۸ بر اساس راهبردهای گام دوم انقلاب و جهت گیری ها بر اساس تحقق بیانات مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ شعار «رونق تولید» را دنبال خواهیم کرد، گفت: بنیاد شهید به عنوان یک نهاد فرهنگی در خصوص تولید محتوای فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت احساس مسئولیت کرده و در این زمینه به نشر، تولید کتاب، موسیقی و فیلم کوتاه خواهد پرداخت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید تصریح کرد: در ابعاد نظری، معرفتی و اجتماعی نیز به منظور تولید رضایت در جامعه در هنگام رویارویی با مشکلات، برنامه‌هایی را اجرا خواهیم کرد تا ایثارگران حداقل میزان رضایتمندی از زندگی را داشته باشند.

به گزارش مهر، وی در پاسخ به این سوال که نحوه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس چگونه است، توضیح داد: آموزش و پرورش چارچوب‌های خاص خود را دارد اما بنیاد شهید در حدود ۱۴۰۰ مدرسه شاهد موجود در کشور، تولیدات و مجلات کودک و نوجوان خود را با موضوع ایثار و شهادت عرضه می‌کند. آخرین کتاب‌های منتشر شده در این زمینه نیز همواره در مدارس توزیع می‌شود اما در خصوص دیگر مدارس، بنیاد شهید مسئولیت مستقیمی ندارد اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد کتاب‌های مرتبط با این موضوع همواره در کتاب‌خانه ها موجود بوده و مورد مطالعه دانش آموزان قرار می‌گیرد.

کاویانی راد تأکید کرد: ستاد شاهد یک اساسنامه مصوب دولت دارد و آموزش و پرورش نیز وظایف خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر اساس آن اساسنامه انجام می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید