تولید راداری که در جیب جا می‌شود

    کد خبر :525657

دستگاه‌های رادار معمولاً بسیار بزرگ و جاگیر هستند، اما محققان فنلاندی موفق به تولید راداری شده اند که به اندازه یک جعبه کبریت جا می‌گیرد و امکان نصب آن بر روی پهپاد وجود دارد.

این سیستم راداری کوچک همچنین قابل نصب بر روی سیستم‌های ناوبری و هدایت کننده‌ای است که افراد کم بینا و نابینا از آن استفاده می‌کنند. هزینه اندک نصب و قابل حمل بودن دو مزیت اصلی این سیستم است.

این رادار ۱۵۰ گرم وزن دارد و تأمین انرژی آن با یک باتری ۵ ولتی صورت می‌گیرد. رادار مذکور می‌تواند فردی را که در فاصله ۱۲ متری آن حرکت می‌کند با دقت بالا و فردی را که در فاصله حداکثر ۲۰ متری آن حرکت می‌کند، با دقت کمتری شناسایی کند.

دستگاه یادشده اموری را که توسط یک سیستم استاندارد راداری قابل انجام است، به خوبی انجام می‌دهد و از جمله قادر به شناسای ابعاد، فاصله و سرعت اشیای پیرامون خود است.

رادار یادشده فعلاً می‌تواند تا هشت سوژه را در ثانیه در اطراف خود اسکن کرده و اطلاعات مربوط به آنها را به دست آورد. این در حالی است که نمونه اولیه این رادار تنها قادر به اسکن کردن یک سوژه در هر دو ثانیه بود. این رادار بر روی فرکانس ۲۴ گیگاهرتز عمل می‌کند و حتی قادر به شناسایی و درک تنفس فردی است که در فاصله چند متری بر روی یک صندلی نشسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید