نتانیاهو: روستایی در جولان را به نام ترامپ نامگذاری می‌کنم

    کد خبر :525610
نتانیاهو

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گفت به کابینه‌اش پیشنهاد داده با نامگذاری روستایی به نام «دونالد ترامپ» در جولان اشغالی موافقت کنند.

به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، نتانیاهو گفت: «روستایی در بلندی‌های جولان را به نام دونالد ترامپ نامگذاری می‌کنم. به زودی این را برای تصویب توسط دولت مطرح خواهم کرد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۵ فرودین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلانیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

بسیاری از کارشناسان اقدام ترامپ را «هدیه انتخاباتی» او به نتانیاهو، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی توصیف کردند.

این اقدام در شرایطی صورت گرفت که پرونده فساد مالی بر سرنوشت نتانیاهو در انتخابات فلسطین اشغالی سایه افکنده بود و او با کمک‌های ترامپ توانست به زحمت بر اصلی‌ترین رقیبش «بنی گانتز» پیروز شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید