هزینه سنگین بازسازی کلیسای تاریخی نوتردام

    کد خبر :525534
بازسازی کلیسای تاریخی نوتردام

پس از آتش‌سوزی بزرگ در کلیسای نوتردام در شهر پاریس، کارشناسان از هزین سنگین دو تا سه میلیارد دلاری برای برای احیای این بنای تاریخی خبر می‌دهند.

«استفن برن» مدیر برنامه‌های احیا و مرمت میراث تاریخی در سراسر فرانسه اعلام کرده کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای مرمت و بازسازی کلیسای نوتردام کافی نیست و تخمین‌زده می‌شود هزینه‌های آن به ۱.۱۳ تا ۲.۳ میلیارد دلار برسد.

«آندره فینو» سخنگوی کلیسای نوتردام نیز در گفت‌وگویی با شبکه «CBS» عنوان کرد شاید فکر کنیم جمع‌آوری یک میلیارد یورو برای بازسازی کلیسا بسیار دیوانه‌کننده است اما احتمالاً هزینه کل بین ۲ تا ۳ میلیارد یورو باشد.

پلیس قضائی پاریس پیش از این اعلام کرده علت آتش‌سوزی بزرگ در این کلیسا به احتمال زیاد یک اتصال کوتاه الکتریکی بوده است اما کارکنان کلیسا و نیز کارگرانی که در زمان حادثه مشغول تعمیر و نوسازی این بنا بودند همچنان بر این باورند که آتش سوزی، تصادفی بوده است.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه دستور داده کلیسای نوتردام پاریس در طول مدت پنج سال به صورت کامل بازسازی و مرمت شود و از ین آتش‌سوزی به عنوان یک فرصت استفاده شود. این در حالی است که معماران معتقدند بازسازی این بنا می‌تواند دهه‌ها به طول بیانجامد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید