رئیس کمیته امداد تاکید کرد

توسعه همکاری‌های نظام بانکی در پرداخت اعتبارات اشتغال مددجویان

    کد خبر :525515
اشتغال مددجویان

رئیس کمیته امداد بر توسعه همکاری‌ها میان این نهاد و نظام بانکی کشور تاکید کرد و گفت: پرداخت وام غیر از قرض‌الحسنه به مددجویان در کمیته امداد ممنوع است.

سیدپرویز فتاح در دیدار با مدیرعامل یکی از بانک‌های عامل بر توسعه همکاری میان کمیته امداد و شبکه بانکی کشور با هدف تسهیل در ارائه وام اشتغال به مددجویان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: ارائه وام غیر از قرض‌الحسنه به مددجویان ممنوع است و به همین دلیل به دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت هستیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مددجویان این نهاد بهترین مشتریان نظام بانکی کشور هستند، خاطرنشان کرد: به اذعان بانک مرکزی، معوقات وام مددجویان کمیته امداد به این بانک بسیار ناچیز است و این نشان دهنده موفقیت طرح‌های اشتغال مددجویان است.

وی کمک به اقشار ضعیف جامعه را مایه برکت برای نظام دانست و ادامه داد: ۶۲ درصد مددجویان امداد زنان سرپرست خانوار و دیگران هم افراد سالمند، ایتام و … هستند که اگر به دادشان نرسیم مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد می‌شود.

به گزارش  مهر، رئیس کمیته امداد افزود: کمک به این خانواده‌ها برای بانک سپه و دیگر بانک‌ها باید مایه افتخار باشد و آنچه امروز در جریان است، موید همین موضوع است.

فتاح با اشاره به خسارت سیل به مددجویان در برخی استان‌های کشور، بر ضرورت تسریع در بازسازی منازل خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از منابع امداد، اعتبارات بانکی و کمک‌های مردمی و دولتی تاکید کرد و گفت: تاکنون ۲۰ هزار خانه آسیب دیده مددجویان توسط بیمه طرف قرارداد مورد بررسی و ارزیابی خسارت قرار گرفته اما متأسفانه به دلیل اینکه مددجویان از نازل‌ترین منازل و لوازم خانگی برخوردار هستند، ارزیابی خسارت‌ها قابل توجه نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید