زنگنه: خواب آمریکا برای به صفر رساندن نفت ایران تعبیر نمی‌شود

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۱۳
    کد خبر :525504
زنگنه

وزیر نفت تاکید کرد که خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نمی‌شود.

بیژن زنگنه در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس، بعد از پاسخ به سوال خادمی نماینده ایذه، درباره‌ سیاست‌های گازی کشور به موضوع بیانیه کاخ سفید در مورد تمدید نکردن معافیت چند کشور برای خرید نفت از ایران اشاره و اظهار کرد: امروز در جنگ تجاوزگرایانه آمریکا علیه ملت ایران هستیم که صنعت نفت در نوک پیکان حملات ظالمانه است. باید همه دست به دست هم داده تا با استقامت و ایستادگی از این شرایط سربلند بیرون بیاییم.

وی ادامه داد: قطعًا خواب به صفر رساندن خرید نفت از ایران تعبیر نخواهد شد و با تمام توان در جهت شکستن تحریم آمریکا عمل می‌کنیم. وضعیت عرضه و تقاضا در بازار نفت شکننده است بیانیه آمریکا و حامیان منطقه‌اش برای اطمینان دادن به بازار نفت و جلوگیری از قیمت نفت نشان دهنده‌ی نگرانی آنها از بی ثباتی و شکنندگی بازار نفت می‌باشد که این بازار بسیار غیر قابل پیش بینی است.

وزیر نفت تاکید کرد: در این اوضاع نمی‌توان گفت که در این بازار می‌توان به اندازه کافی نفت تولید شود یا برخی کشورها و شرکت‌ها هم به آمریکا برای مصرف نفت ایران فشار می‌آورند. باز هم تاکید می‌کنم که خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نمی‌شود آمریکا و هم پیمانانش با سیاسی کردن نفت و استفاده از آن به عنوان سلاح اشتباه بزرگی مرتکب شدند که با توجه به وضعیت بازار دودش به چشمان خیلی‌ها می‌رود.

زنگنه تاکید کرد که در شرایط فعلی همه باید با همراهی و همدلی وقت زیادی برای عبور از شرایط خطیر بگذاریم و برای گذار از آن همفکری داشته باشیم که قطعاً به نفع ملت خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید