دخالت گروه های قدرت در تعیین تعرفه ها/ پیگیری تعرفه شنوایی شناسی

    کد خبر :525365

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: یکی از علل نارضایتی گروه های پزشکی از روند تعیین تعرفه ها، ناشی از دست کاری کتاب تعرفه ها توسط گروه های صاحب نفوذ در وزارت بهداشت است.

حسینعلی شهریاری، روز سه شنبه در هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران در مشهد، افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار کارشناس شنوایی شناسی و ۳۰۰ کارشناس ارشد این رشته در کشور فعالیت دارند که گلایه‌های آنها در زمینه تعرفه‌هایی شنوایی شناسی، به حق است و ما قول می‌دهیم مسائل و مشکلات این رشته را پیگیری کنیم.

وی با انتقاد از توزیع ناعادلانه نیروی متخصص در کشور، گفت: متأسفانه وضعیت توزیع نیروی متخصص در تمامی رشته‌های پزشکی و…، به گونه‌ای است که در یک خیابان صد تا مطب می‌بینیم و در یک شهرستان باید به دنبال نیروی متخصص بود.

شهریاری در ارتباط با وضعیت تعرفه‌ها، اظهار داشت: تعیین تعرفه‌ها هیچ ربطی به مجلس شورای اسلامی ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: تعرفه‌ها ابتدا در شورای عالی بیمه به تصویب می‌رسد و متأسفانه وزیر بهداشت در این شورا تنهاست و سایر اعضای شورا که اغلب آنها بیمه‌ها هستند، با تعیین تعرفه‌های واقعی مخالفت می‌کنند، چون توان پرداخت آنها را ندارند.

شهریاری به دستکاری کتاب تعرفه‌ها که منجر به اعتراض برخی گروه‌های پزشکی شد، اشاره کرد و افزود: وقتی کتاب کالیفرنیا ترجمه شد، یک سری گروه‌های صاحب نفوذ در وزارت بهداشت، تلاش کردند در تعیین تعرفه‌ها دخل و تصرف داشته باشند و این باعث نارضایتی سایر گروه‌ها شد.

وی گفت: به دنبال ایجاد نارضایتی و عدم توان بیمه‌ها برای پرداخت تعرفه‌های دست کاری شده، دوباره شاهد بودیم تعرفه‌ها را کاهش دادند که همین مسئله نیز باعث شد موجی از نارضایتی در بین گروه‌های تعرفه دار ایجاد شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در ارتباط با تعرفه خدمات شنوایی شناسی که مورد اعتراض و گلایه است، افزود: یکی دیگر از مشکلات در روند تعرفه گذاری، دخالت‌های بین رشته‌ای است که شامل گروه شنوایی شناسی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدیم که اگر نظارت به درستی و دقت در روند بررسی تعرفه‌ها وجود داشته باشد، هرگز شاهد بروز این قبیل مشکلات و اعتراض‌ها نبودیم.

شهریاری خطاب حاضران در هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، گفت: من این قول را می‌دهم که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حد توان، پیگیر تعرفه‌های خدمات شنوایی شناسی باشد و بتواند با رایزنی با شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت، مشکل تعرفه خدمات شنوایی شناسی را حل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید