آموزش امداد و نجات به سربازان / آموزش ۲۴۰ هزار سرباز در سال ۹۸

    کد خبر :525110
سرباز وظیفه

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از برنامه ریزی برای ارائه آموزش‌های تخصصی به بیش از ۲۴۰ هزار سرباز وظیفه در سال جاری خبر داد.

سردار موسی کمالی با اشاره به تداوم فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان در سال جاری، اظهار کرد: در سال گذشته در تفاهم‌نامه‌ای که میان ستاد کل نیروهای مسلح و تعدادی از دستگاه‌ها به امضا رسید برای ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارت آموزی به حدود ۲۰۰ هزار سرباز برنامه ریزی شد که از این تعداد به بیش از ۱۸۷ هزار نفر این آموزش‌های ارائه و گواهی معتبر صادر شد.

کمالی افزود: در همین راستا ۱۱۰ هزار سرباز از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای تحت آموزش‌های فنی قرار گرفتند. ۲۷ هزار نفر آموزش‌های کشاورزی را از طریق وزارت جهاد کشاورزی طی کردند. ۲۰ هزار نفر از طریق وزارت ورزش و جوانان آموزش‌های سبک زندگی را فرا گرفته و حدود ۳۰ هزار نفر از سربازان دارای تخصص پیش از اعزام مورد غربالگری و شناسایی قرار گرفته و گواهی معتبر دریافت کردند.

کمالی با بیان اینکه برای بیش از ۸۰۰ سرباز دوره‌های مربی گری برگزار شده و آنان با توجه به مهارتی که داشتند می‌توانند د این دوره‌های مهارت آموزی با عنوان مربی حاضر شوند، گفت: گواهی اعطا شده به این سربازان گواهی معتبری است که پس از پایان خدمت سربازی می‌تواند در کسب کار و جذب در سازمان‌ها، آنان را جزو اولویت قرار دهد.

کمالی با بیان اینکه در سال ۹۸ با هدف افزایش مهارت‌های سربازان طرح مهارت آموزی و آموزش تخصصی به آنان ادامه خواهد داشت، گفت: امسال طبق برنامه ریزی‌ها به ۲۴۰ هزار سرباز آموزش تخصصی ارائه خواهد شد که از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای، ۳۰ هزار نفر از سوی وزارت جهاد کشاورزی، ۴۰ هزار نفر از سوی وزارت ورزش و جوانان تحت آموزش‌های فنی، کشاورزی و ورزش و سبک زندگی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا،رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح همچنین از آغاز مشارکت دیگر نهادها و وزارتخانه‌ها با طرح مهارت آموزی سربازان خبر داد و گفت: بر این اساس امسال ۳۰ هزار سرباز نیز آموزش‌های تخصصی مربوط به فناوری اطلاعات را با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت خواهند کرد. همچنین ۲۰ هزار سرباز نیز در حوزه فرهنگی و تبلیغاتی تحت آموزش سازمان عقیدتی سیاسی قرار خواهد گرفت.

به گفته کمالی تا پایان امسال می‌بایست حداقل ۲۰۰ هزار سرباز از ۲۴۰ هزار ظرفیتی که برایش برنامه ریزی شده آموزش‌های تخصصی را فرا گرفته و گواهی دریافت کنند.

کمالی اضافه کرد: علاوه بر آموزش‌های تخصصی برای ارائه آموزش‌های عمومی به ۲۰۰ هزار سرباز نیز برنامه ریزی شده و این افراد در محورهایی همچون امداد و نجات، سبک زندگی، امور مالی و اقتصادی، کسب و کار و … مورد آموزش قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید