غافلگیری مردی که ۱۷۰ بار مزاحم اورژانس شد!

    کد خبر :52506

معاون عملیات اورژانس تهران گفت: روزانه ۶۵۳ نفر مزاحم اورژانس می‌شوند و در سه ماه نخست امسال فردی را شناسایی کردیم که به تنهایی ۱۷۰ بار برای سامانه ۱۱۵ ایجاد مزاحمت کرده بود.

اسماعیل فراهانی گفت: ایجاد مزاحمت برای نیروهای اورژانس همچنان ادامه دارد و روزانه صد‌ها نفر در تماس با این سامانه امدادی علاوه بر ایجاد مزاحمت در کار امدادرسانی اخلال ایجاد می‌کنند.

وی افزود: در سال ۹۴ روزانه ۸۷۸ تماس مزاحمت با اورژانس تهران برقرار شده و در آن سال ۳۱۶ هزار و ۲۷۵ مورد مزاحمت تلفنی به ثبت رسید.

به گفته معاون عملیات اورژانس تهران، در سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۱۶۵ مزاحمت ثبت شد که به طور میانگین روزانه ۶۲۵ تماس تلفنی مزاحمت بود البته این میزان کاهش در سال گذسته با تلاش رسانه ها، تغییر فرهنگ مردم و همکاری آن‌ها به دست آمد.

فراهانی با بیان اینکه امسال روزانه ۶۵۳ تماس تلفنی مزاحم اورژانس ثبت می‌شود، تاکید کرد: در این مدت فردی که در طول سه ماه ۱۷۰ بار مزاحم اورژانس شده بود، شناسایی شد. این فرد هربار پس از تماس اقدام به فوت کردن یا صحبت نکردن می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها در روز گذشته ۲۱۰ مورد مزاحمت تلفنی بین ساعت ۸ صبح تا ۱۵ به ثبت رسید، تاکید کرد: در این مدت ۱۴۰۹ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شد. حدود ۵ .۱۱ درصد تماس‌های این روز را مزاحمان تلفنی تشکیل دادند.

معاون عملیات اورژانس تهران در مورد اعزام آمبولانس برای مزاحمان تلفنی، گفت: در ابتدای تماس ابتدا شرح حال مصدوم سوال شده و در صورتی که نیاز به اعزام آمبولانس نباشد، اپراتور‌ها مشاوره درمانی می‌دهند، اما در صورت نیاز بلافاصله تیم اورژانس اعزام می‌شود. در برخی موارد پیش آماده مزاحمان با دادن شرح حال دروغین باعث شدند تا آمبولانس به محل اعلام شده اعزام شده و توان نیرو‌ها گرفته شود.

فراهانی با اشاره به اینکه تعدادی از مزاحمان اورژانس کودکان هستند، افزود: بسیاری از مزاحمت‌ها از سوی کودکان در سایه غفلت والدین رخ می‌دهد. موضوع مهم دیگر این است که بیشترین تماس‌های ایجاد مزاحمت با تلفن‌های عمومی و سیم کارت‌های بدون نام و نشان است.

وی در مورد مسدود کردن شماره مزاحمان، گفت: ممکن است کسی که چندبار مرتکب مزاحمت شده است، یکبار نیاز به کمک اورژانس داشته باشد. اگر فردی چند بار پشت سر هم ایجاد مزاحمت کند، خط او برای تماس با اورژانس برای دقایقی مسدود می‌شود و نمی‌تواند با اورژانس تماس بگیرد. البته مزاحمان حرفه‌ای و سمج، پس از شناسایی به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید