سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا: ایران قوی‌ترین موشک‌های بالستیک خاورمیانه را دارد

    کد خبر :524868
سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا ضمن اعتراف به قدرت موشکی ایران مدعی شد که ایران به برخی طرف های منطقه ای از جمله عراق موشک منتقل می کند.

به گزارش ایسنا، ناتان تک، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با روزنامه ایندپندنت عربی مدعی شد: تهران سامانه موشک‌های بالستیک به برخی طرف‌های “خبیث” در منطقه ارسال می‌کند و این اقدام زندگی شهروندان بی گناه را تهدید می‌کند.

وی افزود: ایران امروز قوی‌ترین سامانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه را در اختیار دارد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن آماده است تا صفحه جدید از روابط را با تهران آغاز کند به شرط این که مطالبات دوازده گانه که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود را قبول کند و این مطالبات فشار زیادی بر ایران ایجاد می‌کنند تا به توافق هسته‌ای جدیدی برسیم.

وی مدعی شد: ایران از حسن نیت دیگر کشورها بهره می‌گیرد و با ساخت موشک‌های بالستیک قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند. ایران حتی با وجود اوضاع بد اقتصادی و مشکلات مردم خود به آزمایش‌های موشکی و انتشار آنها ادامه می‌دهد.

ناتان تک در ادامه مکدعی شد: ایران موشک‌های بالستیک به عراق فرستاد و این اقدام قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و همچنین حاکمیت عراق را نقض می‌کند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که دولت بغداد باید سرنوشت عراق را تعیین کند نه دولت تهران.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: ایران همچنان با وقاحت قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند و توان موشکی خود را افزایش می‌دهد که این مساله هم پیمانان ما را تهدید می‌کند. معالجه بی توجهی آشکار تهران به قوانین بین المللی ضروری است، ما باید موانع بین المللی محکم‌تری در برابر برنامه موشکی ایران قرار دهیم. آمریکا به تلاش‌های خود در سرتاسر جهان برای مقابله با فعالیت موشکی ایران ادامه خواهد داد، همچنین آمریکا فشار کافی را بر روی ایران ایجاد خواهد کرد تا رفتارهای خود را تغییر دهد و از جمله این فشارها اجرای تمام تحریم‌های آمریکا بطور کامل است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد تحریم‌های جدید علیه ایران با توصیف کردن ایران به “بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان”گفت که آمریکا از هیچ تلاشی برای ایجاد بیشترین فشارها بر روی نظام ایران دریغ نخواهد کرد.

ناتان تک گفت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران از قوی‌ترین تحریم‌های تاریخ به شمار می‌رود و این تحریم‌ها بی رحمانه تر نیز خواهد شد تا اینکه ایران سیاست‌های خود را تغیر دهد؛ سیاست‌هایی که آمریکا و جامعه بین المللی را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، ادعای انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به عراق و دیگر کشورها درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها حمایت‌های تسلیحاتی و موشکی از دیگر کشورها ر ا رد کرده اند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید