گارد ساحلی هند به حالت آماده باش درآمد

    کد خبر :524811
گارد ساحلی هند

مقامات نظامی هند اعلام کردند که گارد ساحلی این کشور در نزدیکی مرزهای آبی مشترک با سریلانکا مستقر شده اند تا از فرار احتمالی عاملان بمب گذاری در سریلانکا جلوگیری کنند.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه خبری ‘ ان دی تی وی’ یک مقام هندی که نخواست نامش فاش شود گفت: گارد ساحلی هند در آماده باش کامل قرار دارد. تمهیدات امنیتی جهت جلوگیری از فرار احتمالی عاملان بمب گذاری های روز گذشته در سریلانکا انجام می شوند.

آماده باش گارد ساحلی هند در حالی انجام می شود که دولت سریلانکا اعلام کرده است گروه افراطی موسوم به ‘ جماعت توحید ملی’ عامل اصلی حملات روز گذشته در این کشور بوده است.

گروه جماعت توحید ملی یکی از شاخه‌های قدیمی گروه‌های افراطی در منطقه جنوب آسیا است که در جولای سال 2017، دولت سریلانکا رهبر این گروه را به علت سخنرانی علیه بودا و جماعت سندهای بودائی مورد پیگرد قضایی قرار داد

تاکنون 24 تن را به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی روز گذشته (یکشنبه) در سریلانکا بازداشت شده اند.

صبح روز یکشنبه همزمان با روز عید پاک مسیحیان، هشت انفجار کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا و دیگر شهرهای این کشور را لرزاند که در پی آن تاکنون 290 نفر کشته و 450 نفر مجروح شدند.

سه انفجار از این انفجار ها در سه کلیسا، سه انفجار در سه هتل لوکس، یک انفجار در یک مهمانخانه و یک انفجار در حومه شهر کلمبو رخ داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید