فرمانده نیروی دریایی سپاه:‌ استفاده از تنگه هرمز برای ایران محدود شود، آن را خواهیم بست

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۰۸
    کد خبر :524784
فرمانده نیروی دریایی سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تنگه هرمز طبق قوانین بین‌المللی یک گذرگاه دریایی است و اگر از استفاده از آن منع شویم، آن را خواهیم بست.

دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با العالم، اظهار داشت: سپاه پاسداران برای دفاع از انقلاب اسلامی تاسیس شد و دفاع از انقلاب اسلامی ایران حد و مرزی ندارد؛ تغییر فرمانده کل سپاه پاسداران نیز هیچ ارتباطی به تصمیم اخیر آمریکا ندارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صرفا نظامی نیست؛ بلکه در دفاع از انقلاب اسلامی و رشد و توسعه ایران اسلامی نیز سهیم است. سپاه همچنین در همیاری مصیبت زدگان سیل اخیر در ایران نیز سهم بسزایی داشته است و افتخار می‌کنیم که سپاه پاسداران به مظلومان و ستم‌دیدگان کمک می‌کند.

به گزارش تسنیم، دریادار تنگسیری از حمایت‌های مجلس جمهوری اسلامی ایران از سپاه قدردانی کرد و گفت: حامی واقعی تروریسم در منطقه و جهان را همه می‌شناسند و تصمیم آمریکا علیه سپاه پاسداران تنها در راستای گمراهی افکار عمومی صورت گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توانمندی‌های نظامی ایران گفت: به رغم تحریم‌ها توان نظامی ایران روز به روز در حال پیشرفت است و هرچه تحریم‌ها بیشتر شود، توان نظامی ایران نیز روز به روز بیشتر می‌شود؛ البته ما با کشور‌های هم‌جوار در دریا تعاملات و همزیستی مسالمت آمیز داریم.

وی تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ایران به حمایت کامل واشنگتن از رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد.

دریادار تنگسیری با اشاره به تهدید آمریکا علیه ایران مبنی بر تحریم نفتی یادآور شد: تنگه هرمز طبق قوانین بین‌المللی یک گذرگاه دریایی است و اگر از استفاده از آن منع شویم، آن را خواهیم بست. درصورت وجود هرگونه تهدید در حمایت و دفاع از آب‌های ایران کوچکترین تردیدی نخواهیم کرد، از آبروی خود دفاع خواهیم کرد و هرکجا بحث دفاع از حق ایران باشد مقابله به مثل می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه حضور نظامیان بیگانه منطقه را عامل ناامنی منطقه دانست و گفت: بیگانگان هیچ اهمیتی به امنیت منطقه نمی‌دهند و برایشان مهم نیست که اقداماتشان منجر به نابودی منطقه می‌شود. بیگانگان مستقر در منطقه دشمنان مردم در منطقه هستند و تهدیدی برای منطقه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به حضور «حشد الشعبی» و نیرو‌های مقاومت برای کمک‌رسانی و امداد در مناطق سیل زده ایران گفت: دست‌نشانده‌ها و مزدوران غرب و منافقان هستند که درخصوص مشارکت حشد الشعبی عراق در کمک رسانی به سیل زدگان اظهارات تحریک آمیزی دارند، حشد الشعبی نیرو‌های مردمی بودند که با کمک رسانی به سیل زدگان، کمک‌های ایران به عراق را جبران کردند و بدون سلاح و با بالگرد برای کمک به سیل زدگان به ایران آمدند.

دریادار تنگسیری با اشاره به حضور مستشاری ایران در جنگ عراق و سوریه علیه تروریسم گفت: سپاه پاسداران به درخواست دولت سوریه و عراق به این کشور‌ها رفت و سپاه دربرابر هیچ ظلمی علیه مسلمانان سکوت نخواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به جنگ و محاصره یمن خاطرنشان کرد: ائتلاف دشمن یمن را محاصره کرده و اگر این محاصره نبود به یمنی‌ها کمک می‌کردیم.

سردار تنگسیری همچنین گفت: رابطه مستحکم و همکاری مداومی با کشور‌های عمان و قطر داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید