تجمع معلمان مدارس خارج از کشور مقابل وزارت آموزش‌وپرورش: وزیر به جای ما با رامبد جوان دیدار می‌کند

    کد خبر :524777
تجمع معلمان مدارس خارج از کشور

جمعی از معلمان مدارس خارج از کشور امروز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود “۶ ماه حقوق و یکسال حق مسکن” مقابل وزارت آموزش‌وپرورش حضور یافتند.

این افراد که تعداد آنها بیش از 100نفر بود با در دست داشتن پلاکاردهایی و سردادن شعار، خواهان پرداخت مطالبات خود بودند؛ البته مشکلات معلمان در مدارس ایرانی خارج از کشور باعث شده است تا آموزش‌وپرورش تصمیم بگیرد، روش اداره مدارس را تغییر دهد که از جمله روش‌ها، کاهش مسیرهای هزینه‌بر از طریق کم‌کردن نیروهای اعزامی به مدارس خارج از کشور است.

یکی از معلمان حاضر مقابل وزارت آموزش‌وپرورش درباره علت حضور این جمع مقابل وزارتخانه گفت: نزدیک به سه سال است دنبال حق و حقوقمان هستیم، آموزش‌وپرورش نزدیک به 8 ماه بدقولی کرد وحقوق ما را پرداخت نکرد، من در کشور مجارستان مشغول به کار بودم و حالا که مدت مأموریتم به پایان رسیده هنوز بخشی از مطالباتم پرداخت نشده است.

وی افزود: بعد از اینکه برگشتیم مسئولان آموزش و پرورش حقوقمان را پرداخت نکردند و حدود 6 ماه حقوق و یک سال حق مسکن طلب داریم، نزدیک به 8 ماه است که سه بار تا به حال مقابل‌آموزش و پرورش حضور داشتیم. حضور نخست ما 18 دی ماه بود که با آقای الهیار معاون پشتیبانی و آقای کریمی قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل دیدار داشتیم که گفتند مشکل از بانک مرکزی است، به بانک مرکزی رفتیم و بعد از چند جلسه دیدار با آنها گفتند که مشکلی نداریم و برای اعطای ارز معلمان در اولویت هستند و گفتند که آموزش و پرورش باید پول را به حساب بریزد تا ارز را اختصاص دهیم، مجدد به وزارتخانه آمدیم که گفتند ما مشکل ریالی داریم و مشکل ارزی نیست، مشکل ریالی نیز از سوی خرانه است، سازمان برنامه‌وبودجه باید اعتبار لازم را به خزانه تخصیص دهد که آنها نیز به بانک مرکزی پرداخت کنند.

به گزارش تسنیم،این معلم ادامه داد: برای پیگیری مشکل، نامه‌ای را به دفتر رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و رئیس خزانه ارسال کردیم و سرانجام مبلغ لازم واریز شد اما حالا می‌خواهند یک سوم، مطالبات ما را واریز کنند،دفعه دوم که 30 بهمن مقابل وزارتخانه آمدیم 90 نفر بودیم اما وزیر آموزش و پرورش با ما دیدار نکرد تا مشکلاتمان را بیان کنیم اما با رامبد جوان دیدار می‌کند.

وی بیان کرد: از استان‌های مختلف برای پیگیری حقوقمان، مقابل وزارت آموزش‌وپرورش حضور یافتیم، ابتدا قرار بود 5 نفر از نمایندگان ما بیایند و با مسئولان صحبت کنند، حدود دو هفته است با دفتر آقای الهیار و کریمی صحبت می‌کنیم و قرار بود وقتی را به ما بدهند که نمایندگانمان برای گفتگو بیایند اما محقق نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید