نگاهی به ایده آل ترین رمزهای عبور برای هکرها

    کد خبر :524743
ایده آل ترین رمزهای عبور

اگر از شما بپرسند چه نامی را به عنوان رمز عبور حساب های اینترنتی خود انتخاب کرده اید چه پاسخی خواهید داشت؟ احتمالا این نام شامل تیم فوتبال مورد علاقه شما، نام فردی که دوستش دارید، اعداد مرتبط با تولد، سالگرد ازدواج و… است اما می دانید که این نام و رمزهای ساده تا چه حد امنیت حساب کاربری شما را به خطر خواهد انداخت؟

نتایج بررسی های مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا از 100،000 کلمه عبور رایج که مورد حمله هکری قرار گرفته اند نشان می دهید انتخاب رمزهای عبور ضعیف یکی از مهمترین علل حمله های اینترنتی به افراد محسوب می شود.

به گزارش انتخاب، درواقع بر اساس آمار و ارقام، صدها میلیون کاربر اینترنت با استفاده از رمزهای عبور ساده و فاقد پیچیدگی، خود را در معرض خطر حساب های ضعیف قرار می دهند. حساب هایی که می توانند به راحتی توسط بزهکاران اینترنتی حدس زده شوند یا بدتر از ان تحت حمله و سرقت اطلاعات قرار گیرند.

تجزیه و تحلیل بیش از 100،000 رمز عبور که بر اساس پرونده های اطلاعاتی و هک کمپانی ها منتشر شده است، نشان می دهد که افراد زیادی هنوز به اهمیت داشتن یک رمز عبور قوی، یا نحوه ایجاد آن واقف نیستند و همچنان از اسامی، تیم های ورزشی، گروه ها و حتی فقط کلید های شانسی روی صفحه کلید برای محافظت از حساب ها استفاده می کنند.

بر همین اساس نیز فهرستی کامل از رمزعبورهای سطح پایین توسط مرکز ملی امنیت سایبری انگلستان جمع آوری و منتشر شده است. هدف از این کار، تشویق کاربران به ایجاد رمزهای عبور قوی برای کمک به محافظت از اطلاعات حساس است.

جالب است بدانید که رایج ترین رمز عبورضعیفی که تحت حمله هکری قرار می گیرد 123456 است و 23.2 میلیون حساب کاربری نیز با استفاده از این رمز عبور ساخته شده است. 7.7 میلیون کاربر نیز از «123456789» به عنوان رمز عبور خود استفاده می کنند.

بیش از 3 میلیون نفر نیز از 5 عدد استفاده می کنند و 3.1 میلیون نفر نیز از “111111” به عنوان رمز عبور خود استفاده می کنند. جالب است که بین رمز عبورهای کلمه محور، کلمات میمون و اژدها بسیار پر کاربرد بوده و عبارت myspace1 26 حدود 735.980 بار انتخاب شده است.

استفاده از نام نیز یکی زا روش های رایج برای ساختن رمز عبور است و رایج ترین نام ها در بریتانیا به ترتیب “اشلی” و “مایکل” با بیش از 400،000 بار استفاده محسوب می شوند و رتبه های بعدی متعلق به “دانیل”، “جسیکا” و “چارلی” است که هر کدام بیش از 300،000 بار استفاده می شود.

نام خوانندگان و گروه های موسیقی نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند به شکلی که نام “امینم” و متالیکا بیش از 140 هزار بار استفاده شده است. تیم های ورزشی یکی دیگر از موضوعات رایج در میان رمزهای عبور است و لیورپول با 280،723 بار انتخاب، صدرنشین جدول محسوب می شود.

دکتر یان لووی مدیرفنی NCSC در این خصوص می گوید: “استفاده مجدد از یک رمز یک خطر بزرگ است که می توان از آن اجتناب کرد، هیچ کس نباید از اطلاعات حساس یا مواردی که می تواند حدس زده شود؛ مانند نام خود، تیم فوتبال محلی یا گروه مورد علاقه موسیقی استفاده کند.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید