مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران:

تئاتر نصر میراث دار پیشینه تئاتر کشور است

    کد خبر :524731
برزین ضرغامی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران گفت: مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از سیاست‌های شورای شهر و شهرداری تهران برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی این شهر است.

برزین ضرغامی در بازدید از تاتر نصر، با بیان اینکه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از سیاست‌های شورای شهر و شهرداری تهران برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی این شهر است گفت: تئاتر نصر بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر کشور است و تاکید دکتر حناچی شهردار تهران نیز بر بازسازی و مرمت این بنای تاریخی است.

وی ادامه داد: پس از مرمت و بازسازی براساس ایده و نگاه اصلی، تئاتر نصر موزه تئاتر ایران خواهد شد. این موزه در واقع بخشی از تاریخ و پیشینه تئاتر کشور می‌شود و به نظرم این کار مناسبی است و ضرورت هم دارد تا با فعالیت‌هایی که در آینده برای این محل طراحی خواهد شد مردم با تاریخ تئاتر ایران کاملاً آشنا شوند.

ضرغامی‌درباره برنامه زمانبندی بازگشایی تئاتر نصر گفت: به زودی پیمانکار انتخاب خواهد شد و بخش‌های ساخت و ساز و مرمت را انجام می‌دهد، امیدواریم تا پایان سال بخش اعظمی از این کارها انجام شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران در پاسخ به اینکه برای احیای سایر بناهای تاریخی و فرهنگی آیا برنامه‌ای دارید، افزود: بخشی از سیاست‌های شورای شهر و شهردار تهران ثبت و نگهداشت تاریخ و پیشینه فرهنگی و معماری تهران است. با توجه به پایتخت بودن تهران این شهر به ویژه در منطقه ۱۲ بناهای تاریخی زیادی دارد و در واقع از زمانی که تهران پایتخت شد خیلی از اتفاقات در همین منطقه رقم خورده است.

وی اضافه کرد: براساس این موضوع بناهایی که هم تاریخ و هم معماری شهر را نشان می‌دهد در این منطقه بیشتر از سایر مناطق است و حفظ و مرمت آنها که بخشی از تاریخ تهران است و برنامه شهرداری هم حفظ این میراث است.

به گزارش مهر،ضرغامی‌تصریح کرد: این اقدام کم و بیش در تهران آغاز شده و بناهای زیادی هستند که عمدتاً بناهای تاریخی و جز میراث کشور هستند و کسانی که این بناها را به روز کرده و استفاده می‌کنند در بخش خصوصی فعالیت دارند. قاعدتاً هرچه مردم بیشتر در این حوزه ورود کنند تعداد بناهای بیشتری را می‌توان حفظ کرد و هم اینکه مردم دغدغه بیشتری دارند و امکان استمرار و ادامه این کار از این راه بیشتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید