تسهیلات مترو برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

    کد خبر :524705
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از آمادگی کامل این شرکت برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان و مسافران در زمان برگزاری سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

مهندس فرنوش نوبخت با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب از 4 تا 14اردیبهشت ماه 98 در مصلی امام خمینی(ره) گفت: قرار گرفتن دو ایستگاه مصلی در خط یک و ایستگاه شهیدبهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی تهران سبب شده تا بهترین انتخاب برای دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛ استفاده از مترو باشد.

وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای تسهیل تردد مسافران به مقصد نمایشگاه کتاب از طریق شبکه ریلی درون شهری، از روز چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه تا شنبه 14 اردیبهشت ماه 98 با استفاده حداکثری از نیروی انسانی و تجهیزات، تلاش می کند تا بهترین خدمات رسانی را برای شهروندان و مسافران داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و سه مترو در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: در این ایام فاصله حرکت قطارهای خط یک ۴ دقیقه خواهد بود.

نوبخت با اشاره به اینکه روزهای آخر هفته استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه افزایش می‌یابد افزود: فاصله حرکت قطارها در خط یک و سه کاهش می یابد، فاصله حرکت قطارهای خط سه در روزهای جمعه و تعطیل ۱۲ دقیقه است که در ایام برگزاری نمایشگاه؛ فاصله حرکت قطارها به ۹ دقیقه کاهش می یابد تا خدمات رسانی مطلوب تری را به شهروندان و مسافران ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با بیان اینکه بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب که از سایر شهرها به تهران سفر می کنند نیز می توانند از مترو برای رسیدن به مصلی استفاده کنند گفت: مسافرانی که با قطار به تهران می آیند، می توانند با استفاده از ایستگاه راه آهن در خط سه متروی تهران به ایستگاه شهید بهشتی آمده و به نمایشگاه کتاب برسند.
وی ادامه داد: مسافرانی که از طریق هوایی به تهران سفر می کنند هم می توانند با استفاده از ایستگاه پایانه ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد و یا ایستگاه پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد واقع در خط چهار متروی تهران به ایستگاه دروازه دولت عزیمت نموده و از آنجا با تغییر مسیر، سوار قطارهای خط یک متروی تهران شده و به ایستگاه های شهید بهشتی و مصلی امام خمینی(ره) محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتقل شوند.
بنا براعلام روابط عمومی متروی تهران، وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به‌جز کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و سه، این آمادگی نیز وجود داد که در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام شوند تا از ازدحام مسافران در ایستگاه ها جلوگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید