ثبت کامنت مشروط به درج نام و آدرس می شود

    کد خبر :524671
ثبت کامنت

دولت اتریش تصمیم دارد با تصویب یک قانون افراد را ملزم کند هنگام ثبت کامنت در یک وب سایت نام و آدرس خود را نیز ثبت کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، به نظر می‌رسد چین تنها کشوری نیست که تصمیم دارد از میزان ناشناس بودن افراد در فضای اینترنت بکاهد.

دولت اتریش نیز لایحه قانونی را به دولت ارائه کرده که طبق آن افراد قبل از اظهارنظر و ثبت کامنت در وب سایت‌های بزرگ باید نام واقعی و آدرس خود را ارائه کنند.

البته هنوز هم افراد می‌توانند از نام‌های مستعار استفاده کنند، اما اگر مقامات به این نتیجه برسند که کاربری قصد آزار کاربران دیگر را دارد یا قوانین را زیر پا می‌گذارد، به راحتی می‌توانند فرد مورد نظر را شناسایی کنند.

شرکت‌هایی که از این قانون پیروی نکنند احتمالاً با جریمه‌ای ۵۰۰ هزار یورویی روبرو خواهند شد، در صورت تکرار این روند نیز میزان جریمه ۲ برابر خواهد شد.

البته این قانون فقط برای سایت‌هایی اجرا می‌شود که بیش از ۱۰۰ هزار کاربر ثبت شده دارند. بنابراین درآمد آنها بیش از ۵۰۰ هزار یورو در سال خواهد بود یا آنکه از یارانه‌های مخصوص رسانه استفاده می‌کنند که مبلغ آن بیش از ۵۰ هزار یورو است.

در کنار این موارد سایت‌های تجارت الکترونیک و سایت‌هایی که از این طریق درآمدزایی نمی‌کنند نیز از این قانون مستثنی هستند.

این قانون در صورت تصویب در اتحادیه اروپا از ۲۰۲۰ میلادی اجرا می‌شود. البته نگرانی‌هایی درباره این لایحه وجود دارد که بیشتر آنها مربوط به سایت‌هایی است که از این قانون مستثنی شده‌اند. از سوی دیگر نگرانی‌هایی درباره حفظ حریم خصوصی کاربران نیز وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید