صدر اعظم نوری تاکید کرد

ضرورت حذف رانت در پرونده‌های شهرسازی

    کد خبر :524646
پرونده‌های شهرسازی

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اهمیت نظارت مردم و حذف رانت در پرونده‌های شهرسازی، گفت: هر چقدر کمک به شفافیت کنیم، جلوی رانت، تخلف و فساد گرفته می‌شود.

زهرا صدر اعظم نوری در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرداری منطقه ۱۱ اظهارداشت: با توجه به اینکه بخشی از تاریخ و فرهنگ کشورمان در محدوده این منطقه قرار دارد؛ باید تلاش کنیم ارزش‌های منطقه را که شناخته نشده و یا به دلیل مسائل اقتصادی و … کنار گذاشته شده‌اند؛ احیا کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه منطقه ۱۱ از نظر سرانه فضای سبز جزو مناطق کم برخوردار است؛ به مصوبه شورای شهر برای تملک باغات در کمیسیون ماده ۷ اشاره کرد و گفت: در صورت ایجاد آمادگی در منطقه از محل اعتبارات تعیین شده در جهت صیانت از درختان و باغات استفاده و کوشش کنید داشته‌های خود را خوب حفظ کنید.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن تأکید بر لزوم حفاظت و صیانت از باغات شهر تهران و ارزش‌های زیادی که فضای سبز شهر تهران برای مردم این شهر دارد؛ خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰ هزار پرونده در مورد حفظ درختان در مناطق مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین لزوم همکاری منطقه با کمیسیون ماده ۷ در موضوعات مرتبط با دستور نقشه و صدور پروانه را مورد توجه قرار داد و گفت: تمام پرونده‌های تخریب و نوسازی باید از کمیسیون ماده ۷ استعلام شوند.

صدر اعظم نوری همچنین رسیدگی به معضل دستفروشان در محورهای جمهوری- انقلاب و ولی عصر (عج) را که ۳ محور مهم مرکز شهر تهران هستند؛ از دیگر موارد دارای اهمیت در منطقه ۱۱ بیان کرد و ادامه داد: باید با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه، ساز و کاری برای مدیریت و ساماندهی این مسئله فراهم شود و با توجه به اینکه پیش از این نگاه مدیریت شهری در تهران بیشتر خود رو محور بوده تا انسان محور، باید مراقب باشیم پیاده روهای شهر به محل تجاری و بساط گستری و دستفروشی تبدیل نشوند و با جدیت به آن پرداخته شود.

این عضو شورای شهر تهران در خصوص موضوعات مرتبط با شهرسازی و معماری گفت: منطقه ۱۱ جزو مناطق فرهنگی شهر تهران است که به لحاظ قرار گرفتن پردیس حکومتی و استقرار نهادهای سیاسی از اهمیت خاصی برخوردار است که می‌طلبد مدیریت شهری در این منطقه با ملاحظات و توجه به حساسیت‌ها انجام شود.

به گزارش مهر، وی با توجه به اهمیت نظارت مردم و حذف رانت در پرونده‌های شهرسازی، تأکید کرد: باید تمام اطلاعات پرونده‌ها اعم از کاربری، سطح اشغال و … در سامانه ثبت شوند و تمام تصمیمات منطقه و قراردادها نیز در سامانه قرار گیرند.

نوری با اشاره به اینکه در شورای پنجم با هدف شفاف سازی از روز اول تمام پرونده‌های مربوطه و پروژه‌های باغات در صحن علنی شورا بررسی می‌شود، گفت: هر چقدر کمک به شفافیت کنیم، جلوی رانت و تخلف و فساد گرفته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید