هزینه پارک حاشیه‌ای هوشمند اعلام شد؛ پوشش کل تهران تا پایان سال

    کد خبر :524627
پارک‌های حاشیه‌ای

معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هزینه پارک حاشیه‌ای هوشمند را اعلام کرد و گفت: فکر می‌کنم مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای تا پایان سال جاری در کل شهر اجرایی شود.

کامران اخباری درباره جزئیات مدیریت هوشمند پارک که به تازگی در برخی معابر شهر تهران در حال اجراست، اظهار کرد: هدف از مدیریت پارک‌ حاشیه‌ای توزیع عادلانه فضای پارک است اما مدیریت هوشمند پارک، اقدام جدیدی است که طبق تبصره یک، ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که توسط وزارت کشور ابلاغ شد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طبق قانون مذکور همه هزینه‌های پارک‌های حاشیه‌ای باید به صورت مکانیزه انجام شود، ادامه داد: در سال‌های گذشته افرادی به عنوان پارکبان هزینه‌ پارک خودروها را دریافت می‌کردند اما فعالیت آنها متوقف و اعلام شد که ادامه فعالیت این افراد تخلف است و به شهرداری ارتباطی ندارد.

معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در گذشته اولین سیستم هوشمند پارکومتر بود که پرداخت نقدی نداشت و شهروندان بدون اینکه با فردی سرو کار داشته باشند می‌توانستند از طریق کارت بلیت اتوبوس و مترو و اخیرا با اپلیکشن «همراه من» یا سایت «تهران من» نسبت به پرداخت هزینه پارکومتر اقدام کنند.

وی افزود: اکنون با قدیمی شدن پارکومترها، سیستمی برای شهر تهران طراحی شده که مطابق یکی از سیستم‌های نوین دنیاست و حتی کلانشهرهای دیگر ایران مانند مشهد و تبریز از مشابه آن استفاده می‌کنند. در این سیستم کافی است فردی که قصد پارک کردن خودروی خود را دارد، در سامانه « تهران من» یا از طریق اپلیکیشن «همراه من» ثبت‌نام کرده باشد. برای ثبت‌نام سه مشخصه کد ملی، شماره موبایل و شماره پلاک خودرو نیاز است و در جریان ثبت نام کیف پول الکترونکی وجود دارد که سال گذشته برای طرح ترافیک نیز ایجاد شد.

اخباری خاطرنشان کرد: به محض اینکه راننده خودروی خود را پارک می‌کند، دیتای خودرو هرز نیم ساعت یک‌بار برداشت می‌شود و در نهایت هزینه پارک از کیف پول الکترونیک برداشت می‌شود. برداشت دیتای خودرو با چندین روش انجام می‌شود و افراد با مراجعه به سامانه «تهران من» می‌توانند زمان ورود و خروج خود را در محدوده پارک خودرو و همچنین هزینه آن را مشاهده کنند.

وی افزود: هزینه پارک حاشیه‌ای طبق مصوبه شورای شهر تهران برای ساعت اول پارک در محدوده طرح ترافیک 700 تومان و خارج از محدوده طرح 500 تومان است.برای پارک بیش از یک ساعت نیز هزینه‌ها به صورت تساعدی افزایش می‌یابد ولی هزینه قابل توجه و زیادی نیست.

به گزارش تسنیم،معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مکانیزم برخورد با افرادی که هزینه پارک حاشیه‌ای را نپردازند، گفت: جریمه نپرداختن هزینه پارک در حساب عوارض خودروی افراد لحاظ می‌شود و هنگام فروش خودرو باید همه بدهی‌های خود را بپردازد.

وی در ادامه گفت: این طرح در منطقه دو در حال اجراست؛ بعد از انجام بررسی‌های لازم همه شهر تهران را تحت پوشش می‌دهیم. فکر می‌کنم تا پایان سال جاری این امر محقق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید