تاکید بنیاد مستضعفان بر توانمندسازی مناطق محروم و کم برخوردار

    کد خبر :524387

محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان همزمان با روز جهانی مستضعفان در بازدید از طرح های محرومیت زدایی بنیاد علوی از قلعه گنج گفت: طبق گفته رهبر انقلاب بنیاد مستضعفان تلاش میکند به معنای واقعی در جهت خدمات به مستضعفان و محرومان جامعه گام بردارد.
محمد سعیدی کیا از وامهای روستایی یارانه دار نام برد و گفت: بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با مشارکت هم هر کدام ۵ درصد روی این وامها یارانه می دهند که اعطای ان در کشور فراگیر شده است و هم اکنون بیش از ۳ هزار مورد تسهیلات مصوب، بیش از ۲۷۰۰ مورد با ارائه تضمین تسهیلات خود را دریافت کرده اند و از این محل تاکنون ۱۷۰۰ طرح نیز به بهره برداری رسیده است .
وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای ساخت مدرسه با نوسازی مدارس نیز مشارکت پنجاه درصدی دارد گفت: تاکنون ساخت ۲ هزار کلاس درس به تفاهم دو نهاد رسیده است سعیدی کیا همچنین از ساخت ۳ بیمارستان بزرگ در اهواز ، آبادان و مراوه تپه گفت و افزود: ساخت ۴۰ بیمارستان کوچک درمان بستر جامع نیز  در نقاط بسیار دور افتاده کشور ساخته شده و یا در حال ساخت است، وزارت بهداشت و درمان در تجهیز آن مشارکت و بانک سینا نیز تامین دو دستگاه آمبولانس برای هر کدام را به عهده دارد .
رئیس بنیاد مستضعفان همچنین از اعطای وام دانشجویی به ۸ هزار دانشجوی نیازمند خبر داد و گفت: به دانش آموزان معدل بالا در مناطق محروم نیز بسته های آموزشی داده می شود .
تامین مسکن خانواده های دارای دو معلول به بالا از دیگر مواردی بود که سعیدی کیا به آن اشاره کرد و گفت: طبق آمار بهزیستی بیش از ۱۴ هزار خانواده در کشور بیش از دو معلول دارند که بنیاد مستضعفان با کمک بنیاد مسکن و سازمان زمین و مسکن تاکنون مسکن ۵۲۰۰ خانواده را تامین کرده است.
سعیدی کیا تامین شیرخشک و پوشک خانواده های پرنوزاد تا دوسالگی و کمک به تامین مسکن آنها ، اهداء سالانه ۱۸۰ هزار دست لباس به  مستضعفان جامعه و کمک به تامین مسکن نیازمندان را از دیگر کارهای بنیاد مستضعفان عنوان کرد و همچنین از ساخت ۲۵۰ زمین چمن ورزشی با مشارکت وزارت ورزش و جوانان خبر داد.
رئیس بنیاد مستضعفان همچنین در پایان گفت:  تمامی خانه هایی که در مناطق سیل زده کشور نیاز به بازسازی یا نوسازی داشته باشند سیمان آنها رایگان توسط بنیاد مستضعفان تامین می شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید