تبانی بزرگترین بانک ایتالیابرای اخلال در بازار اوراق قرضه اروپایی

    کد خبر :524103
بانک ایتالیا

کمیسیون اروپا اعلام کرد که بزرگترین بانک ایتالیا به علت نقش مهم خود در تبانی ۸ بانک برای از بین بردن رقابت‌پذیری در خرید و فروش اوراق قرضه اروپایی، احتمالا با جریمه‌ای سنگین روبرو خواهد شد.

به گزارش  بازتاب به نقل از شین‌هوا، کمیسیون اروپا اعلام کرد که بزرگترین بانک ایتالیا به علت نقش مهم خود در تبانی ۸ بانک برای از بین بردن رقابت‌پذیری در خرید و فروش اوراق قرضه اروپایی، احتمالاً با جریمه‌ای سنگین روبرو خواهد شد.

یونی‌کردیت یکی از ۸ بانکی است که به همکاری با یکدیگر برای تعیین قیمت‌ها و از بین بردن رقابت در فروش اوراق قرضه، در دوره ۶ ساله منتهی به ۲۰۱۲، روبرو است. از آنجایی که این بانک به طور مستقل این اتهامات را تأیید کرده است، این بانک برخاسته از میلان ایتالیا، تنها بانکی از این ۸ بانک می‌باشد که هویت آن تأیید شده است.

اتهامات مربوط به این تبانی‌ها، اتهاماتی جدی هستند و احتمالاً یونی‌کردیت تا ۱۰ درصد از کل درآمد سالانه خود، جریمه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی درآمد ۱۹.۸ میلیارد یورویی بانک، این به معنای جریمه‌ای ۲ میلیارد یورویی خواهد بود.

یونی‌کردین در بیانیه‌ای تأیید کرد که احتمالاً میزان جریمه ۱۰ درصد درآمد سالانه بانک خواهد بود، اما این بانک احتمال پرداخت هرگونه جریمه از سوی خود را رد کرد. این بانک تا ۲۹ آوریل فرصت دارد که یا تقاضای استیناف کند و یا به دنبال تمدید مهلت پرداخت جریمه باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید