فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر زن جشنواره پکن شد

    کد خبر :524091
بهترین بازیگر زن

فروغ قجابگلی، بازیگر ایرانی فیلم «تهران، شهر عشق» ساخته علی جابر انصاری، عنوان بهترین بازیگر زن نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن را کسب کرد و جایزه تیان تان (کاخ آسمانی) این جشنواره را از آن خود کرد.

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری با حضور مجید مجیدی به عنوان داور و فیلم‌های «ایرو» و «تهران، شهر عشق» به عنوان نامزد بخش رقابتی این جشنواره برگزار شد.

در مجموع ۷۷۵ فیلم از ۸۵ کشور و منطقه جهان درخواست نامزدی جوایز تیان تان (کاخ آسمانی) این جشنواره را کرده بودند که در نهایت فروغ قجابگلی به خاطر بازی در نقش مینا توانست جایزه تیان تان را از آن خود کند.

«تهران شهر عشق» طنز تلخ اجتماعی در مورد سه شخصیت است که با وجود هیاهوی بی حد و حصر، احساس تنهایی می‌کنند و در راه پر کردن این تنهایی به شناخت عمیق تری از ابرشهر تهران و وجود خودشان می‌رسند. داستان‌های این سه شخصیت به طور موازی پیش می‌رود و در نهایت هر سه نفر مصمم‌تر و با درک عمیق تری از خود در هیاهوی تهران به راهشان ادامه می‌دهند.

پیش از این نیز فیلم سینمایی «تهران شهر عشق» اولین فیلم سینمایی علی جابر انصاری جایزه ویژه هیأت داوران جوان جشنواره صوفیه بلغارستان را کسب کرده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن در سال‌های اخیر نه تنها در رده برترین جشنواره‌های فیلم آسیا قرار گرفته بلکه جزء سه جشنواره مهم بین‌المللی فیلم دنیا نیز به حساب می‌آید.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرده و با حمایت دولت چین برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید