پیگیری فدراسیون شطرنج برای میزبانی مسابقات باشگاه‎های آسیا

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳
    کد خبر :523864
فدراسیون شطرنج

به گفته رئیس فدراسیون شطرنج، این فدراسیون در تلاش است امتیاز میزبانی مسابقات ۲۰۱۹ باشگاه‎های آسیا در بخش مردان را از فدراسیون آسیایی این رشته بگیرد.

مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه پیشنهاد اولیه برای برگزاری مسابقات شطرنج باشگاه‌های آسیا در ایران سال گذشته و در جریان المپیاد جهانی (باتومی گرجستان) مطرح شد، گفت: آن زمان به صورت شفاهی با میزبانی ایران برای این مسابقات موافقت شد اما هنوز موضوع به صورت رسمی به ما اعلام نشده و در تقویم فدراسیون آسیایی هم قرار داده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون شطرنج پیگیر قطعی کردن میزبانی این رقابت‌ها است، ادامه داد: بعد از نهایی شدن این میزبانی می‌توانیم در مورد جزئیات آن و اینکه دقیقاً در چه زمانی و کجا برگزار می‌شود، تصمیم گیری لازم را داشته باشیم. این مسابقات به صورت متمرکز خواهد بود و حدود ۱۰ روز هم ادامه خواهد داشت. از هر کشور یک تیم می‌تواند در مسابقات شرکت داشته باشد اما میزبان مجوز معرفی دو نماینده را دارد.

رئیس فدراسیون شطرنج در مورد دیگر رویدادهای پیش روی این فدراسیون در سال جاری گفت: مسابقات قهرمانی انفرادی آسیا (۱۶ تا ۲۶ خردادماه – چین) مهمترین رویدادی است که باید در آن شرکت داشته باشیم. علیرضا فیروزجا و انوشا مهدیان که سال گذشته در مسابقات انفرادی قهرمانی کشور به عنوان نخست بخش مردان و بانوان دست یافتند، شطرنجبازانی هستند که از طرف فدراسیون به این مسابقات اعزام می‌شوند. البته برای اعزام سایر بازیکنان هم کمک لازم را خواهیم داشت.

وی ادامه اد: رقابت‌های غرب آسیا (۲۸ خردادماه تا ۶ تیرماه – اردن) هم دیگر رویدادی است که باید در آن شرکت داشته باشیم. هر دو رویداد حُکم انتخابی برای مسابقات انفرادی جهان را دارد. بنابراین آماده سازی بازیکنان و اینکه آنها با چه شرایطی به چین و اردن اعزام شوند، اهمیت دارد.

به گفته رئیس فدراسیون شطرنج، مسابقات شهرهای جهان (بنگلادش)، قهرمانی جوانان آسیا و قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا دیگر رویدادهایی است که شطرنجبازان ایران امسال باید در آنها شرکت داشته باشند.

پهلوان زاده همچنین با یادآوری رویدادهایی که شطرنجبازان در یک ماه نخست سال جاری در آنها شرکت داشتند، گفت: رقابت‌های رده‌های سنی آسیا یکی از این مسابقات بود. تیم ۱۴ نفره اعزامی ایران به این رقابت‌ها صاحب ۱۰ مدال شد. این نتیجه‌ای خوب برای شطرنج ایران بود به خصوص که دیگر کشورها تعداد نمایندگان اعزامی بیشتری داشتند. به طور مثال هند با ۹۰ بازیکن در این مسابقات شرکت داشت.

وی همچنین به عنوان چهارمی علیرضا فیروزجا در مسابقات آزاد شارجه و جایزه ۶ هزار دلاری وی در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: در مسابقات ایسلند که هفته گذشته به پایان رسید هم فیروزجا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین در مورد لیگ برتر شطرنج که هفدهمین دوره آن با قهرمانی سایپا و نایب قهرمانی ذوب آهن به پایان رسید، گفت: این فصل مسابقات سال گذشته آغاز شد اما به خاطر برخی تغییرات در تقویم فدراسیون جهانی که باعث جا به جایی‌هایی در تقویم داخلی فدراسیون هم شد، رقابت‌ها تا امسال ادامه داشت. فصل جدید مسابقات هم از مردادماه آغاز می‌کنیم. امیدو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید