پشتیبان تولید داخلی و حامی نیروی کار ایرانی هستیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با صدور پیامی به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: پشتیبان تولید داخلی و حامی نیروی کار ایرانی هستیم.

درپیام سیدتقی نوربخش به مناسبت هفته کار و کارگر آمده است: آغازهفته کارگر وهمچنین روزجهانی کارگر را به همه آنان که ردای تلاش و خدمت برقامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است، تبریک می‌گویم؛ بزرگمردان و شیرزنانی که بر بلندای قله‌ های افتخار و عزت، گام بر می‌ دارند و آبادانی امروز میهن اسلامی؛ مرهون ایمان، اراده پولادین و تلاش صادقانه آنان در مسیر اعتلای نام ایران است.
وی اظهارکرد: امروز که کشور ما به همت دولت تدبیر و امید و تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، با گذر از بحران تحریم ‌های ظالمانه، آماده یک جهش اقتصادی است، درمسیر تلاش برای غلبه بر رکود و به حرکت در آوردن چرخ ‌های اقتصاد داخلی و تقویت بنیان‌های اقتصادی که در یک دهه گذشته به شدت آسیب دیده و در مواردی حتی متزلزل شده بود، محوراصلی اقدامات اصلاحی، متوجه تقویت تولید داخلی، حل مشکل رکود و رفع معضل بیکاری است.
وی ادامه داد: سازمان تامین ‌اجتماعی باهدف کمک به تحکیم پایه ‌های اقتصادی کشور، وظیفه حمایت موثر از لشکریان توسعه و نیروهای مولد کشور در برابر ریسک‌ های احتمالی ناشی از اجرای برنامه‌های معطوف به بازسازی بنیان ‌های اقتصادی را بر عهده دارد که این حمایت ‌ها مشخصا از راه تقویت انواع خدمات و حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی ویژه کارگران بیمه‌ شده مانند ارائه خدمات سلامت به کارگران، مستمری بگیران و خانواده آنان، پرداخت انواع مستمری‌ها، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد و در قالب ١٨ نوع خدمت بیمه ‌ای صورت می‌ گیرد.
نوربخش اضافه کرد: درسالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، سیاست راهبردی سازمان تامین‌ اجتماعی این است که از یک سو در بخش اقتصادی و سرمایه‌ گذاریها، ضمن تلاش هدفمند برای حفظ و ارتقای ارزش اندوخته‌ های بیمه ‌شدگان نزد این سازمان، ازظرفیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین ‌اجتماعی برای کمک به رونق ‌بخشی به اقتصاد کشور و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند و این بخش بزرگ و توانمند اقتصادی کشور را به موتور محرک غلبه همه‌جانبه بر رکود اقتصادی تبدیل کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ازسوی دیگر به طور همزمان پشتیبان مقتدری برای تولید داخلی و حامی بی‌چون و چرایی برای نیروی کار ایرانی باشد.
وی بیان داشت: از یاد نباید برد که تامین ‌اجتماعی که از آن به‌عنوان «هدف و نیز ابزار توسعه» یاد می‌شود متکی و مبتنی بر تحقق راهبرد «انسان سالم، ماهر و دارای تامین؛ محور توسعه» است و در شرایط حاضر کشور با توجه به اینکه روح اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، صیانت از جامعه در برابر تبعات بحران‌های اقتصادی احتمالی است، یقین داریم که تنها راه برای تحقق و نهادینه‌سازی اصول بنیادین اقتصاد مقاومتی، بازگشت به نگرش منطقی به نقش انسان در فرآیند توسعه و ضرورت پیش‌بینی تورهای ایمنی لازم برای صیانت از افراد مختلف به‌ویژه کارگران و نیروهای مولد جامعه در برابر تبعات احتمالی ناخواسته توسعه اقتصادی است.
وی ادامه داد: براین اساس سازمان تامین‌اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور با پوشش حمایتی بیش از نیمی ازجمعیت، می‌تواند درعین تغذیه از یک اقتصاد پررونق و پرتحرک و تجهیز منابع مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت و جامع بیمه‌ای و درمانی، با ایجاد آرامش خیال و اطمینان‌ خاطر در میان نیروهای مولد جامعه، متقابلا در خدمت رونق ‌بخشی به اقتصاد ملی و چرخش روان و بدون دغدغه چرخ‌های اقتصاد ملی باشد.
وی اضافه کرد: ماهیت و کارکرد سازمان تامین ‌اجتماعی به‌عنوان یک صندوق بیمه‌گراجتماعی وجزئی ازنظام تامین ‌اجتماعی کشور، حمایت همزمان از کارآفرینان و نیز کارگران در برابر خطرات و نابسامانی ‌های مختلف است.
نوربخش افزود: در برنامه راهبردی سازمان که از سال ١٣٩٥ زمینه اجرایی ‌شدن آن فراهم شده است، پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی جهت تحقق این هدف در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به ارتقای مستمر سطح خدمات درمانی و بیمه‌ای، شناسایی گروه‌های شغلی فاقد پوشش بیمه‌ای به‌منظور جذب گروه‌های جدید و گسترش پوشش بیمه‌ای و ساماندهی و پایش پوشش‌های بیمه‌ای جدید و تداوم بیمه گروه‌های خاص (رانندگان و باربران) و توسعه خدمات الکترونیک، اشاره کرد.
وی اضافه کرد: اکنون که ایران اسلامی در سایه عزم و همدلی همه اقشار و به‌ویژه تلاش مجدانه کارگران شرافتمند که در صحنه‌های مهمی چون پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دوران بازسازی بارها و بارها نشان داده‌اند که مرد میدان ‌های دشوار و پشتیبان نظام و انقلاب هستند، در مسیری در حال حرکت است که فردایی روشن ‌تر را نوید می‌ دهد.
نوربخش اظهار داشت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام کارگر و ارج نهادن به تلاش‌ های شبانه‌روزی همه کارگران پرتلاش و زحمتکش، سعادت و پیروزی هر چه بیشتر آنان را در تمامی مراحل زندگی از خداوند متعال خواستارم و امیدوارم کارگزاران شما در سازمان تامین‌اجتماعی در مسیر اعتلای این سازمان و توسعه روزافزون خدمات آن، کماکان از حمایت و پشتیبانی ارزشمندتان بهره‌مند باشند.
روز 11 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید