سرمایه گذاری حدودا ۲ هزار میلیارد تومانی در صنعت ریلی

    کد خبر :523743

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: در روزهای پایانی سال ۹۷ تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۱,۹۴۰ میلیارد تومان برای تولید ۹۷۴ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو با تولیدکنندگان داخلی منعقد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی اظهار داشت: در روزهای پایانی سال ۹۷ تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۱,۹۴۰ میلیارد تومان برای تولید ۹۷۴ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو با تولیدکنندگان داخلی منعقد شد. این تعداد شامل تولید ۴۰ دستگاه لوکوموتیو، ۶۵۰ دستگاه واگن باری، ۲۴ دستگاه ریل باس، ۳۰ دستگاه واگن مسافری و بازسازی کامل ۲۳۰ واگن مسافری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طبق این تفاهم‌نامه ۱۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده که شامل ۲۰ درصد آورده متقاضیان، ۱,۰۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۴۷۳ میلیارد تومان کمک دولت می‌شود. نرخ سود این تسهیلات برای ساخت واگن مسافری و ریل باس ۱۲ درصد و برای تولید لوکوموتیو و واگن باری ۱۳ درصد است و مابه التفاوت این نرخ سود توسط دولت تأمین خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با تولیدکنندگان این تفاهم‌نامه بیان داشت: در آن جلسه ضمن دریافت نقطه نظرات تولیدکنندگان داخلی تاکید شد که بعد از تعطیلات نوروز حتی یک لحظه نیز نباید در راستای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه از دست برود.

رسولی با بیان اینکه ایران کشوری با زمینه‌های منحصر به فرد برای کاهش وابستگی است گفت: با هدف دستیابی به خودکفایی، خوداتکایی و تاکید بر اقتصادی بودن تولید؛ رونق بازار تولید صنایع ریلی، تمرکز بر نقاط قوت و ایجاد فضای صادرات در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای برای آن‌ها در اولویت قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید