مسترکارت با پرونده شکایت غیرمنتظره ۱۴ میلیارد پوندی روبرو شد

    کد خبر :523661

با رای شوک‌آور یک دادگاه انگلیسی بر علیه شرکت خدمات مالی آمریکایی مسترکارت، این شرکت باید ۱۴ میلیارد پوند خسارت پرداخت کند که به معنای پرداخت ۳۰۰ پوند به تمام افراد بالغ در انگلستان است.

والتر مریکس، بازرس مالی انگلیسی، می‌گوید که در سال ۲۰۱۶ میلادی، این شرکت آمریکایی از ۴۶ میلیون مشتری برای خدمات گران‌قیمت مستر کارت هزینه اضافی دریافت کرده است.

وی گفت: من از تصمیمی که امروز گرفته شد، بسیار خرسندم، چراکه تقریباً حدود ۱۲ سال است که مستر کارت به وضوح اعلام کرده است که قبلاً با تخطی از قانون هزینه اضافی‌ای برای تراکنش‌های کارتی دریافت کرده و در یک دوره طولانی‌مدت به مصرف‌کنندگان ضرر رسانده است.

به گزارش مهر ،مریکس ادامه داد: حالا وقت آن است که مستر کارت، به خسارت‌هایی که وارد کرده اعتراف کرده و از عموم جامعه انگلیس عذرخواهی و قبول کند که خسارت‌های وارده را جبران خواهد کرد؛ اما نمایندگان مستر کارت با این رأی موافق نیستند و آن را رأی نهایی نمی‌دانند و درخواست بازنگری خواهند داد.

وی معتقد است مستر کارت در طول یک دوره ۱۶ ساله از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۸ میلادی، با تخطی از قانون آنتی تراست و اعمال هزینه‌های اضافی برای مشتریان، به آنها ۱۴.۶ میلیارد پوند خسارت وارد کرده است.

اگر مستر کارت در نهایت در این پرونده بازنده شود، باید خسارت وارده به تک تک مشتریان این دوره زمانی را به حساب آنها برگرداند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید