سوءاستفاده در پی اختیارات ماده ۱۰۰شهرداری /پیگیر اصلاح هستیم

    کد خبر :523355
ساخت و سازهای غیر مجاز

رئیس دیوان عدالت اداری با انتقاد از برخی تصمیم گیری های کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت:اختیارات این کمیسیون ها به صلاح جامعه نیست و پیگیر اصلاح قانون مربوطه هستیم.

حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز از جمله ساخت و ساز اخیر در لواسان، گفت: در بحث ساخت و ساز مشکل عمده ای هست که ناشی از ماده ۱۰۰ و تبصره های آن است.

وی ادامه داد: در آنجا قانون اجازه داده که به کمیسیون ها داده که جاهایی را جریمه کنند اگر بخواهیم کلی ببینیم این اجازه گسترده ای که تبصره ها به کمیسیون ها داده که به جای تخریب، جریمه کنند این به مصلحت جامعه نیست چرا که باعث سو استفاده برخی ها می شود چرا که برخی ها ساخت و ساز غیر مجاز انجام می دهند و با جریمه مشکل شان را حل می کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: پیشنهاد و راه حل اصلی، اصلاح ماده ۱۰۰ است اگر این ماده اصلاح شود نباید بگذارند کسی بدون مجوز ساختمانی بسازد، این موضوع نیاز به اصلاح ضروری قانون دارد.

بهرامی از پیگیری دیوان عدالت اداری برای اصلاح قانون ماده ۱۰۰ خبر داد و گفت: دیوان عدالت اداری مدتی است که پیگیر اصلاح این قانون است چرا که نیاز به یک سامان دهی جدی در این رابطه وجود دارد. سامان دهی بحث ساخت و سازها به جز اصلاح قانون امکان پذیر نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید