مصرف روزانه دو عدد موز با بدن ما چه می کند؟

    کد خبر :523310
موز

موز یکی از سالم ترین میان وعده هاست که به سادگی با خوراکی های دیگر ترکیب می شود و خواص زیادی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، موز سرشار از پتاسیم، فیبر، ویتامین های C و B6است که برای سلامتی بسیار مفید است. در این مطلب می خواهیم فواید مصرف روزانه دو عدد موز را بررسی کنیم تا از اثر شگفت انگیز آن متعجب شوید.

در مرحله اول به شما می گوییم بدن شما چه چیزی از دو عدد موز روزانه دریافت می کند :

210 کالری
900 میلی کرم پتاسیم ( برابر با 24 درصد نیاز روزانه) :
54 گرم کربوهیدرات ( برابر با 18 درصد نیاز روزانه)
2 گرم فیبر غذایی ( برابر با 24 درصد نیاز روزانه)
28 گرم قند
6 گرم پروتئین ( برابر با 4 درصد نیاز روزانه )‌

همجنین مواد مغذی و حیاتی زیر را برای بدن تامین می کند :‌

2 درصد از نیاز بدن ویتامین A
34 درصد از نیاز بدن به ویتامین C
40 درصد از نیاز بدن به ویتامین B6
2 درصد از نیاز بدن به آهن
16 درصد از نیاز بدن به منیزیم

اکنون نگاهی می کنیم به برخی از تاثیرات دریافت این مواد مغذی در بدن و آنچه به بدن با مصرف روزانه 2 عدد موز هدیه می دهیم :

تامین درصد زیادی از پتاسیم مورد نیاز بدن

پتاسیم یکی از مهم ترین مواد مغذی برای بدن است چون هر سلول در بدن برای تولید بار الکتریکی مورد نیاز خود و برای عملکرد بهتر به آن نیاز دارد. این ماده مغذی همچنین نقش مهمی در تنظیم ضربان قلب، فشار خون و تنظیم قند خون دارد.

تنظیم فشار خون

سدیم یا همان نمک بیش از اندازه در بدن باعث افزایش فشار خون می شود و این تعادل را در بدن، پتاسیم ایجاد می کند و فشار خون را تنظیم می کند. فرایندی که در کلیه ها نیز انجام می شود با دفع مایعات اضافی بدن، به کنترل فشار خون کمک می کند. در واقع این تعادل سدیم و پتاسیم در بدن است که آب و مایعات اضافی داخل بدن را به سمت کلیه ها و مثانه هدایت می کند و باعث تنظیم فشار خون می شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

رژیم غذایی سالم و استفاده از میوه ها و سبزی های تازه خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می دهد. چون شما به این روش روزانه مقدار مناسب و کافی از مواد مغذی و حیاتی بدن خود را تامین می کنید. مصرف روزانه دو عدد موز ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین می کند و به خصوص ویتامین C که با همکاری آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد می رود. فیبر موجود در موز نیز برای تنظیم عملکرد و بهبود سیستم گوارشی اهمیت زیادی دارد و خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش می دهد.

تامین سلامت قلب

برقراری تعادل دو ماده سدیم و پتاسیم در بدن برای سلامتی قلب حیاتی است. مطالعه ای به تازگی نشان می دهد در افرادی که روزانه حداقل 4069 میلی گرم پتایم دریافت می کنند، خطر مرک و میر ناشی از بیماری قلبی ایسکمی 49 درصد کمتر از افرادی است که روزانه کمنر از 1000 میلی گرم پتاسیم دریافت می کنند. اما تنها پتاسیم نیست که سلامت قلب را تضمین می کند، بلکه همکاری سایر مواد مغذی مثل ویتامین C و B6 برای سلامتی قلب مفید است.

تامین قند بدن

قند دریافتی از موز به توصیه کارشناسان و متخصصان به میزان قابل توجهی نیاز شما را به قند غیر طبیعی کاهش می دهد و انزژی لازم برای فعالیت های روزانه را برای بدن شما تامین می کند.

بنابراین می بینیم که چطور برای هر فرد سالم، خوردن دو موز در روز یک ایده عالی است و چگونه می تواند به سلامتی شما کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید