مهمان‌ «ماه عسل»‌ در‌ «برنده باش»

    کد خبر :523230
مهمان‌ «ماه عسل»‌

مسابقه پنج شنبه‌شب «برنده باش» با دو اتفاق متفاوت و البته حاشیه‌ای همراه بود که باعث شد مخاطبان به هر کدام از آن‌ها واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی نشان دهند. واکنش‌های مثبت مربوط به یکی از شرکت‌کنندگان بود که شرایط متفاوتی داشت. این شرکت‌کننده دارای معلولیت جسمی بود و با هدف تامین هزینه عمل جراحی فکش در برنامه حاضر شده بود. کم بودن سطح معلومات یکی از شرکت‌کنندگان این برنامه هم، باعث انتقادات منفی علیه برنامه شده بود.

مهمان «ماه عسل» مهمان «برنده باش» شد

سیدعلی موسوی، اولین شرکت‌کننده مسابقه که به صورت مادرزادی دچار معلولیت بود، قبلا در برنامه «ماه عسل» هم حضور پیدا کرده بود و برای بسیاری از مخاطبان آشنا بود. پیش از این که او در برنامه حاضر شود، مستند کوتاهی از شرایط سخت زندگی او که اهالی «ماه عسل» هفت سال قبل پخش کرده بودند، روی آنتن رفت. وقتی محمدرضا گلزار در ابتدای برنامه، سؤال همیشگی‌ خود مبنی بر این که چه تصمیمی برای خرج کردن جایزه‌اش دارد را از این شرکت‌کننده پرسید، وی توضیح داد که 30 سال پیش فکش در سانحه‌ای شکسته و 31 سال است که به اجبار با قاشق چای‌خوری غذا می‌خورد.

در پایان برنامه محمدرضا گلزار اعلام کرد حامی مالی مسابقه هزینه عمل فک و دندان او را تأمین می‌کند. کاربری در واکنش به این خبر خوب نوشت: «اگه این برنامه یه حرکت قشنگ کرده باشه همینه.» کاربر دیگری هم نوشت: «آفرین به این روحیه و پشتکارش و آفرین به «برنده باش» برای این کار خیر.» پرویز پرستویی هم با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از گلزار تشکر کرد و نوشت: «از این که باعث شدی یه هموطن بعد 30 سال بتونه با قاشق غذا بخوره به عنوان یه ایرانی، تشکر می‌کنم و بهترین‌ها رو براتون از خدای بزرگ خواهانم. چقدر زندگی بخشیدن و شاد کردن آدم‌ها لذت بخشه.»

در جست وجوی هیجان و جذابیت

حاشیه دوم برنامه، مربوط به شرکت‌کننده‌ای بود که پاسخ دو سؤال بسیار ساده را نمی‌دانست. «برنده باش» مدت‌هاست میزبان شرکت‌کنندگانی است که اطلاعات عمومی زیادی ندارند و از طریق سه گزینه کمکی و با راهنمایی‌ مجری به سختی به چند سوال جواب داده‌ و خیلی زود مسابقه را ترک کرده‌اند. این اتفاق علاوه بر این که هیجان مسابقه را بسیار کم کرده، باعث شده «برنده باش» به تکرار بیفتد و جذاب نباشد. نزدیک ترین نمونه این اتفاق مربوط به برنامه پنج شنبه‌شب است.

یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقه پاسخ سوال بسیار ساده‌ای مانند این که «صحیفه سجادیه مجموعه مناجات کدام امام است» را نمی‌دانست و بعد از مدتی تفکر، از کمک حضار استفاده کرد. کاربری در واکنش به این اتفاق نوشت: «کاری ندارم به این که جواب این سوال را بلد نیست ولی صحیفه سجادیه دیگه اسمش روشه!» این شرکت‌کننده نام شاعر «علی ای همای رحمت» را هم نمی‌دانست و از گزینه کمکی حذف دو گزینه استفاده کرد و بدتر آن که بین محمدتقی بهار و شهریار، گزینه بهار را انتخاب کرد.

کاربری نوشت: «نه می‌دونه علی ای همای رحمت از کیه، نه صحیفه سجادیه مربوط به کدوم امامه! اینا چه جوری میان برنده باش؟» کاربر دیگری هم با کنایه نوشت:«همون طور که می‌بینید «برنده باش» سطح مطالعه را بسیار افزایش داده!» یک کاربر هم نوشت: «خوبه نگفت رهی معیری!»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید