در تهرانگردی امروز اعلام شد

برگزاری نمایشگاه کتاب از ۴ اردیبهشت/ ارسال نامه به ساکنان اطراف مصلی

    کد خبر :523107

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب با اعلام اینکه امسال زمان برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۰ روز جلو افتاده است و ۴ اردیبهشت برگزار می‌شود گفت:‌ اما شهر حال و هوای نمایشگاه کتاب ندارد و از شهرداری می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر نسبت به اکران تبلیغات محیطی اقدام کنند.

در ادامه تهرانگردی امروز مسجدجامعی ، تهرانگردان به نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی تهران رفتند.

اسماعیلی معاون اجرایی نمایشگاه درباره آخرین اقدامات انجام شده برای نمایشگاه، با بیان این که برای اولین بار در نمایشگاه اقدامات متفاوتی را آغاز کردیم گفت: پیش از این غرفه کودکان در تراز ۱۲ و در دو چادر برگزار می‌شد اما حالا با هماهنگی مسؤولان نمایشگاه غرفه کودکان را در تراز ۵ و در محیط مسقف برگزار کردیم.

وی با بیان این که شهرداری برای ایمنی سازی چادرها، حفر چاه‌های جذبی و همچنین عایق کاری چادرها بسیار کمک کرد گفت: همچنین یک فضایی را در داخل نمایشگاه با همکاری شهرداری آماده کردیم تا محل ایستگاه اتوبوس‌ها شود چرا که در سالهای گذشته به این دلیل که اتوبوس‌ها در بیرون نمایشگاه بودند مردم از آنها استفاده نمی‌کردند.

وی با بیان این که امسال ۲۶۰۰ ناشر داخلی در ۵ بخش عمومی، کودک، دیجیتال، آموزشی و غیره محصولات خود را عرضه می‌کند گفت: امسال به دلیل مشکلات کاغذ هر محصول کاغذی که نمونه دیجیتالی آن نیز وجود داشت حذف کردیم تا بتوانیم در کاغذ صرفه جویی کنیم.

وی با بیان این که برای جلب رضایت ساکنین اطراف مصلی که در این روزها با ترافیک شدید مواجهه هستند برای اولین بار نامه‌های را به درب منازل آنها ارسال خواهیم کرد که ضمن عذرخواهی از شلوغی و ترافیک نمایشگاه، آنها را دعوت می‌کنیم که از نمایشگاه بازدید کنند.

وی با بیان این که چین مهمان ویژه امسال نمایشگاه کتاب است گفت: یکی از بزرگترین هیئتها را خواهد داشت به گونه‌ای که ۱۵۰ نفر به صورت رسمی معرفی شده‌اند.

وی با بیان این که تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مردم از نظر امکانات رفاهی با مشکلی مواجه نباشند گفت: امسال زمان برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۰ روز جلو افتاده است یعنی به جای آن که از ۱۴ اردیبهشت برگزار شود قرار است که ۴ اردیبهشت برگزار شود. اما به نظرمان شهر حال و هوای نمایشگاه کتاب ندارد و از شهرداری می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر نسبت به اکران تبلیغات محیطی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نرخ چرخ دستی‌ها نیز مشخص شده و قرار است چرخ دستی‌ها با نرخ مشخص و با لباس متحد الشکل کار جابجایی کتب را انجام دهند و امیدواریم مشکل همیشگی نمایشگاه کتاب در این حوزه حل شود گفت: امسال با همکاری بهزیستی جلوی در شهید بهشتی ویلچر برای معلولان و سالمندان در نظر گرفته شده است و از آنجایی که امسال قرار است نمایشگاه با شعار ترافیکی “نمایشگاه بدون خودرو” فعالیت کنیم عمده خیابان‌های اطراف را به محل تاکسی اختصاص دادیم تا بتوانند نسبت به انجام رفت و آمد پاک اقدام کنند.

در ادامه جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد با بیان این که با وجود جلو افتادن زمان برگزاری نمایشگاه سعی کردیم با همدلی و مهربانی کارها را پیش ببریم و انصافاً نیز مسائل پیش رفته است گفت: امیدواریم نمایشگاه به اقتصاد نشر کمک کنند.

همچنین خواجوی شهردار منطقه ۷ نیز با بیان این که جلسات مقدماتی نمایشگاه کتاب از قبل از تعطیلات آغاز شده است گفت: امسال با کمک ارشاد پاتوق فرهنگی برای شهروندان ایجاد کردیم که امیدواریم مورد رضایت شهروندان تهرانی قرار گیرد.

در پایان احمد مسجد جامعی با بیان این که نمایشگاه کتاب تبدیل به نماد فرهنگی شده است و جریان فرهنگی سال را خط دهی می‌کند گفت: از دل نمایشگاه کتاب نمایشگاه‌های دیگر زائده شد به گونه‌ای که در ابتدا نمایشگاه مطبوعات و کتاب با هم بود اما بعد از مدتی نمایشگاه مطبوعات جدا شد و بعد از آن هم نمایشگاه چاپ و بسته بندی شکل گرفت و بعد از آن نیز نمایشگاه نرم افراز و دیجیتال، ناشران کودک و نوجوانان، حوزه دین و غیره از این نمایشگاه نشأت گرفتند.

وی با بیان این که نمایشگاه کتاب کتاب فروشی بزرگ نیست بلکه باید در این جا ایده‌های جدید و نو شکل بگیرد گفت: این جا یک کانون فرهنگی است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که نشر مشکلاتی زیادی دارد اما نمایشگاه ظرفیتی برای توجیه مسؤولان است گفت: به یاد دارم که قانون معافیت مالیات ناشران در حین بازدید از غرفه‌های نمایشگاه از ناطق نوری مطرح شد و وی نیز در مجلس این موضوع را پیگیری کرد و ما می‌توانیم در حین بازدید مسؤولان را با مشکلات حوزه نشر آشنا کنیم.

وی با بیان این که باید ظرفیت بین المللی نشر ایران افزایش یابد گفت: حالا که هیئت چینی به ایران می‌آید چه خوب است که کتاب ایران نیز به بازار چین وارد شود.

مسجد جامعی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب باید با نشاط باشد همچنین گفت: نباید فرهنگ را از اجتماع جدا کنیم و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که قسمتی در نمایشگاه برای کمک به سیل زدگان اختصاص داده شود چرا که مسئولیت اجتماعی ناشران ایجاب می‌کند که آنها نیز به حوزه کمک وارد شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید