سینما‌های متروکه احیا می‌شوند

    کد خبر :523093
سینما‌های متروکه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره راه‌اندازی دوباره سینماهای قدیمی و متروکه توضیحاتی داد.

محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد شورای شهر حمایت از ظرفیت‌های فرهنگی و احیای سینماها و تماشاخانه‌های شهر تهران است، گفت: تلاش ما احیای بافت قدیمی تهران است که در این راستا از صاحبان این نوع از اماکن دعوت می‌کنیم تا با توجه به رویکردی که ما داریم و شاهدیم که فرهنگ سینما از یک رونق مناسبی برخوردار شده نسبت به همکاری لازم برای احیای این اماکن اقدام کنند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با حمایت‌‌های شورا و شهرداری از این افراد فضای مناسبی ایجاد می‌شود تا سینماداران و صاحبان تماشاخانه‌های قدیمی دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند، افزود: بسیاری از مردم تهران و به ویژه کسانی که سنی از آنها گذشته با این فضاها خاطرات عمیقی دارند.

وی ادامه داد: در این دوره شرایطی ایجاد کرده‌ایم تا امکان بازگشت مجدد و رونق دوباره فضاهای نمایشی فراهم شود و هر کس هم که زودتر مراجعه کند از حمایت‌های بیشتری برخوردار شده است و ما در ارائه مجوزهای لازم نهایت همکاری را به عمل خواهیم آورد.

حق‌شناس در ادامه با اشاره به برخی از سینماها که تغییر کاربری داده‌اند و به مرکز خرید پوشاک تبدیل شده‌اند، گفت: من با تغییر کاربری اماکن فرهنگی موافق نیستم و اگر در جایی تغییر کاربری داده شده باید دوباره تبدیل به سینما شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از سینماهای قدیمی متروکه شده‌اند، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم تا مردم با مشاهده فعالیت دوباره سینماها خوشحال شوند و با کمک صاحبان املاک شرایطی ایجاد می‌کنیم تا سودآوری اقتصادی آنها بیشتر شود و اگر لازم باشد با کاهش ظرفیت سالن‌های سینما تعداد آنها را افزایش می‌دهیم.

عضو شورای شهر با بیان اینکه راه‌اندازی دوباره سینماهای قدیمی و متروکه بستگی به مراجعه صاحبان آنها دارد، از سازمان‌‌های دولتی و بنیادهایی که اماکن را در اختیار دارند تقاضا دارم به این نیاز فرهنگی مردم توجه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید