جانمایی موزه «هوانوردی» ایران در تنها آشیانه چوبی تهران

    کد خبر :523077
موزه «هوانوردی»

اعضای تیم تهرانگردی امروز به فرودگاه قلعه مرغی رفتند و از تنها آسیانه چوبی که هنوز سازه‌های چوبی آن باقی مانده است، یازدید کردند.

احمد مسجد جامعی امروز در ادامه تهرانگردی به همراه شهردار منطقه 19 به بوستان ولایت رفت و از آشیانه فرودگاه قلعه مرغی بازدید کرد و گفت: این آشیانه در سال ۱۳۰۱ ساخته شده است و تنها آشیانه‌ای است که هنوز سازه‌های چوبی آن باقی مانده است اما متأسفانه نه ثبت ملی شده و نه فکری به حال نگهداشت آن شده است.

وی با بیان اینکه این آشیانه چوبی است و بسیار منحصر به فرد است گفت: باید فکری به حال آن کنیم.

در ادامه کاپیتان شاهین نژاد نایب رئیس کانون خلبانان ضمن تشریح برنامه‌های آتی که در صورت ساخته شدن موزه هوانوردی در بوستان ولایت انجام خواهد گرفت گفت: ما با شهردار و رییس شورای شهر صحبت کردیم و آنها برای حفظ آشیانه قدیمی و ساخت موزه جدید به ما قول همکاری داده‌اند و امیدواریم که با تخصیص اعتبارات در مورد این موزه که سال‌ها است موضوعش معطل مانده چاره اندیشی شود.

به گزارش ایسنا، توکلی شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه در بودجه ۹۸ این منطقه ردیفی برای حفاظت از آشیانه قلعه مرغی دیده نشده و شاید باید متممی ارائه شود گفت: اما منطقه برای حفاظت این آشیانه چوبی از باد و باران قطعاً با اعتبارات منطقه تا پایان سال نسبت به احداث سقف بر روی آشیانه اقدام خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید