قیمت رسمی لاستیک خودرو در انتظار افزایش 35 درصدی

    کد خبر :522908
لاستیک خودرو

یک منبع آگاه در صنعت تایر با اشاره به محاسبه دقیق کارشناسان کارخانه‌های تولیدکننده تایر در کشور گفت این صنعت برای حفظ سود 17درصدی و روشن نگه داشتن چرخ کارخانه‌ها باید بیش‌از 30درصد به قیمت فروش محصولات خود اضافه کند.

وی با اشاره به افزایش دستمزد کارگران در سال جدید و مشکلاتی که بر سر انتقال ارز به فروشندگان خارجی مواداولیه ایجاد شده است، افزود: متاسفانه در شرایط فعلی،‌ هزینه‌های انتقال ارز به خارج کشور با هدف خرید مواد اولیه،‌بین 7تا 12درصد است که این میزان به نرخ ارز آزاد برای تولیدکنندگان تمام می‌شود.

به همین منظور در صورت ادامه‌دار بودن تخصیص ارز دولتی با قیمت فعلی، ‌تایرسازان باید برای حفظ شرایط حیات خود و کسب سود 17درصدی،‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را برای افزایش حداقل 35درصدی قیمت فروش تایرهای داخلی مجاب کنند. وی زمان مشخصی را برای ارائه پیشنهاد تایرسازان برای تعیین میزان افزایش قیمت‌ها اعلام نکرد.

با افزایش زمزمه‌ها در زمینه بالارفتن نرخ ارز دولتی و حتی توقف تخصیــص این ارز به صنعت تایر در محافل غیررسمی،‌ محمدرضا تقی‌گنجی، رئیس انجمن صنعت تایر ایران از تمایل تایرسازان برای توقف تخصیص ارز دولتی به این صنعت خبر داد و گفت: صنعت تایر از این اتفاق استقبال می‌کند زیرا در وهله اول تبادلات ارزی با خارج کشور که درحال ‌حاضر به کندی و بامشکلات بسیار زیادی انجام می‌شــود، حل خواهد شد و علاوه‌بر آن قیمت مصوب تایر ایرانی با قیمت‌هایی که در بازار معامله می‌شود یکسان خواهد شد.

وی با تکذیب این احتمال که در صورت تخصیص نیافتن ارز دولتی به صنعت تایر، قیمت هر جفت تایر پرایدی ممـــکن است به یک‌میلیون‌تومان برسد، ادامه داد: چنین تحلیلی درست نیست و در صورت تخصیص ارز نیمایی به صنعت تایر،‌ قیمت‌های مصوب به آنچه امروز در بازار معامله می‌شود، خواهد رسید و تنها دســت واسطه‌ها و برخی عوامل سودجو از تفاوت قیمت‌های موجود بین بازار و کارخانه قطع می‌شود. همچنین با حذف ارز دولتی امکان صادرات مجدد تایر به بازارهای خارجی فراهم خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید