«کیم جونگ اون» به مسکو می‌رود

    کد خبر :522637
کیم جونگ اون

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه از سفر رهبر کره شمالی به این کشور تا اواخر ماه جاری میلادی خبر داد.

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اواخر ماه جاری میلادی برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به این کشور سفر خواهد کرد.

بنا بر گزارش «بلومبرگ»، تأیید خبر سفر رهبر کره شمالی به روسیه از جانب کاخ کرملین در شرایطی صورت گرفته که اخیرا گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال روی آوردن پیونگ‌یانگ به متحد قدیمی خود پس از عدم موفقیت در لغو تحریم‌های واشنگتن بعد از دومین دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در ویتنام مطرح شده بود.

به گزارش فارس،«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ماه فوریه گذشته برای دومین بار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در هانوی پایتخت ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد اما این مذاکرات نیز بدون نتیجه و حتی زودتر از زمان اعلام شده به اتمام رسید.

البته در بیانیه کاخ کرملین درباره تاریخ دقیق و مکان برگزاری این دیدار جزئیاتی منتشر نشده است، هر چند با توجه به سفر پوتین به چین احتمالا این دیدار هفته آینده انجام خواهد گرفت.

این نخستین سفر رهبر کره شمالی به روسیه از زمان به قدرت رسیدن در سال 2011 میلادی تا کنون است.

کیم اخیرا در نطقی طولانی گفته بود که پیشنهادات جدیدی را برای برگزاری گفت‌وگوهای بیشتر با آمریکا تا اخر سال جاری میلادی به واشنگتن خواهد داد.

رهبر کره شمالی سال گذشته چند روز قبل از سفر به سنگاپور برای دیدارنخست با دونالد ترامپ، با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نشستی برگزار کرد. در آن زمان، دیپلمات ارشد روسیه خواستار لغو تحریم‌ها علیه این کشور در ازای خلع سلاح اتمی کره شمالی شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید