منابع مالی بخشش جریمه دیرکرد وام‌ها کافی است؛ بانک‌ها زیر بار نمی‌روند

    کد خبر :52263

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: منابع مالی لازم برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، در نظر گرفته شده و دلیلی برای عدم اجرای مصوبه قانونی مجلس وجود ندارد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع در خصوص وضعیت بخشودگی سود و جرایم وام های زیر صد میلیون تومان گفت: منابع مالی لازم حاصل از درآمد تسعیر ارز برای اجرای تبصره 35 قانون بودجه که در رابطه با بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از 100 میلیون تومان است، در نظر گرفته شده و دلیلی برای عدم اجرای مصوبه قانونی مجلس وجود ندارد .

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی رغم اینکه از سوی نمایندگان مجلس تاکید شده تمامی بانک ها موظف به بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از 100 میلیون تومان هستند، اما در این مرحله تنها به بانک های دولتی بخشنامه شده و این بانک ها موظف به انجام این کار می باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:اولویت بندی هایی صورت گرفته تا مرحله به مرحله و با مشخص شدن یک سقف مشخص بخشش سود و جرایم دیرکرد وام ها در بانک های دولتی اعمال شود.

زارع افزود:در حال حاضر بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های معوق تا سقف 25میلیون تومان در بانک های دولتی باید انجام می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خانه ملت یادآور شد:به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر یکی از اولویت های برای کمک به کشاورزان، بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از 100میلیون تومان بخش کشاورزی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید