حناچی در دیدار با سفیر ایران در عراق تاکید کرد

شهرداری تهران در اربعین امسال پرشورتر از گذشته خدمت می‌کند

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۰۶
    کد خبر :522624
اربعین

شهردار تهران در دیدار با سفیر ایران در عراق بر اهمیت خدمت پرشورتر شهرداری تهران در مراسم اربعین و همچنین افزایش همکاری ها با عراق تاکید کرد.

پیروز حناچی شهردار تهران امروز به دیدار ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق رفت. شهربانو امانی عضو شورای‌شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و پوریا سوری سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز حناچی را همراهی کردند.

شهردار تهران در این دیدار ضمن تاکید بر این‌که تابه‌حال در صحبت‌هایی که با مقامات عراقی داشته‌ام همکاری‌های تخصصی مورد درخواست هر دو طرف بوده است، گفت: ما تلاش کردیم تا تجربه‌های کارشناسی خود را در اختیارشان بگذاریم. ظرفیت توسعه ارتباطات تنها در مورد بغداد نیست؛ بصره هم این توانایی‌ها را دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران همکاری با کشور همسایه، عراق است، افزود: یکی از زمینه‌هایی که در زمان تحریم بر آن تاکید داریم، حمایت از شرکت‌هایمان در داخل کشور است. اگر بتوانیم این کریدور را فراهم کنیم، می‌تواند یک فرصت بی‌بدیل باشد. این‌ها سرمایه‌هایی هستند که در طول زمان شکل پیدا می‌کنند و نباید بگذاریم بر اثر مسائل اقتصادی از بین بروند.

حناچی گفت: خوشبختانه در این‌جا از شرکت‌های خوبی بازدید داشتم. باید این زمینه را فراهم کنیم که هم خوش‌نامی و هم حرفه‌ای بودن را به عراق بیاوریم. در مورد دیدار کوتاهی که با همتای عراقی داشتم، احساسم این بود که زمینه همکاری وجود دارد اما نگرانی در مورد تأمین سرمایه است؛ این نگرانی هم حل خواهد شد. امروز تلاش می‌کنیم تا زمینه‌هایی را که امکان همکاری در آن‌ها وجود دارد بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: در مورد اربعین هم ما فارغ از مسایلی که خود شهرداری مصوب می‌کند، کریدور مردمی را فراهم می‌کنیم. عشق به اباعبدالله الحسین (ع) باعث می‌شود تا پرشورتر از سال‌های گذشته به زائران عزیز خدمات دهیم.

شهردار تهران در پایان سخنانش از زحمات تیم سفارت ایران در عراق تشکر و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق نیز ضمن تأکید بر ضرورت تقویت ارتباطات شهری میان پایتخت دو کشور و تشکر از شهردار تهران برای پذیرش دعوت شهردار بغداد، پیشنهاد کرد اداره یا مرکز جداگانه‌ای در شهرداری تهران تشکیل شود تا توسعه ارتباطات شهری با عراق را به طور مستقل و مستمر مورد پیگیری قرار دهد.

به گزارش  مهر، مسجدی همچنین اهمیت پیگیری موضوع راهپیمایی اربعین را بسیار زیاد دانست و افزود: این مناسک دینی و مذهبی نه تنها از منظر مراقبت از شهروندان ایرانی حائز اهمیت است، بلکه وظیفه اولیه ما محسوب می‌شود چراکه درباره زائر اباعبدالله صحبت می‌کنیم و زائر ایشان از هر جای دنیا که باشد، خدمت به او افتخار ما است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید