«ولایتی» گام اول را در پاسخ به مطالبات دانشجویان محکم برداشت/ تغییرات در دانشگاه آزاد مقطعی نباشد

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: آقای ولایتی گام اول را در پاسخ به مطالبات دانشجویان محکم برداشتند.

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به تغییر ریاست دانشگاه آزاد اظهار داشت: پس از انتصاب آقای ولایتی به عنوان رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد انتظارات زیادی از ایشان برای رفع اشکالات اساسی دانشگاه ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه آقای ولایتی خود فردی دانشگاهی و دارای روحیات و تفکرات متفاوتی است، گفت: پس از این تغییر امیدهایی برای ایجاد تحولات و تغییرات قابل توجه در دانشگاه آزاد بوجود آمد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد طی سال‌های گذشته به حیات خلوت برخی از گروه‌ها و جریان‌ها تبدیل شده بود، ادامه داد: حتی در مدیریت و مناسبات این دانشگاه نسبت‌های فامیلی و خانوادگی بر شایسته سالاری ارجحیت پیدا کرده بود و واقعیت تلخی را درباره این دانشگاه رقم می‌زد.

مرادی با اشاره به اینکه حضور آقای ولایتی در دانشگاه آزاد امیدهایی را در زمین تغییر مناسبات حاکم بر دانشگاه آزاد و حرکت آن در ریل اصلی ایجاد کرد، گفت: آقای ولایتی و بسیاری از کارشناسان دیگر می‌دانند بخش قابل توجهی از درآمد دانشگاه آزاد از محل شهریه دانشجویان تأمین می‌شود و خانواده‌های آنها نیز عمدتا برای تهیه کردن این شهریه مشقت‌های زیادی را تحمل می‌کنند.اما از طرفی دیگر مناسبات حاکم در این دانشگاه خانوادگی، گروهی و جناحی بود.

این فعال دانشجویی افزود: در دوران اخیر نیز براساس اطلاع منابع رسمی شلختگی‌های کم سابقه مالی در این دانشگاه بوقوع پیوست. بی برنامگی و شلختگی غیرقابل توجیه حتی در برخی از واگذاری‌های سوری دانشگاه آزاد مطرح شد.

وی در همین زمینه گفت: اگر قرار باشد با آمدن آقای ولایتی چرخ دانشگاه آزاد همچنان بر روال قبلی بچرخد و مردم را اذیت کند، پس آقای ولایتی چه پاسخی به دانشجویان، خانواده‌ها و حکمی که به ایشان داده شده است خواهند داشت. آقای ولایتی گام اول را در پاسخ به مطالبات دانشجویان محکم برداشتند اما مطالبه دانشجویان این است که تغییر در دانشگاه آزاد نمایشی و مقطعی نباشد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: معنای تغییر ریاست دانشگاه باید تغییر رویکردها، روش‌ها و مکانیزم‌های این دانشگاه باشد. ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد باید تغییر کند و عملاً این دانشگاه به آغوش مردم و دانشجویان برگردد .ضمن اینکه از این تغییر خوشحالیم اما انتظار بزرگتر ما این است که تحولات جدی‌تری نسبت به رویکردهای گذشته دانشگاه آزاد رخ دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید