اعتراض به نامگذاری معابر تهران به اسم هنرمندان

    کد خبر :522559
نامگذاری معابر تهران

سیداحمد میرزاده، شاعر خراسانی در واکنش به نامگذاری خیابان‌های تهران می‌گوید که چرا حتی نام یک نفر از هنرمندان انقلاب در فهرست اعلام شده نیست؟

سیداحمد میرزاده، شاعر کودکان و نوجوانان و داور چند جشنواره شعر کشور در اعتراض به نامگذاری خیابان‌های تهران به اسم هنرمندان مخالف نظام اسلامی نوشت: چه اتفاقی افتاده است؟ آیا سیل ِبی‌امان ِآغازِ سال، خانه‌ هنر انقلاب را نیز ویران کرده است؟ بعد از ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد این نامگذاری و این انتخاب‌ها اعتراف به چیست؟

او با برشمردن نام چند تن از نویسندگان و شاعران انقلابی ادامه داد: چرا حتی نام یک نفر از هنرمندان انقلاب در این لیست نیست؟ آیا علی معلم دامغانی، یوسفعلی میرشکاک، محمدرضا سرشار، مرحوم فرج‌الله سلحشور و … ده‌ها هنرمند نام‌آور بزرگ شایسته آن نیستند که در پایتختِ جمهوری اسلامی خیابانی به نام آنان باشد؟ راستی هنر ِانقلاب در این چهل سال، هیچ دستاوردی نداشته است؟ این بدسلیقگی است؟ لجبازی است؟ یا داستانِ دیگری است؟ راستی به نسل نوجوان امروز چه باید گفت؟ نسل جوان‌تر این کشور به رویدادها و رفتار مدیران و تصمیم‌گیران چگونه می‌نگرند؟ آنان این ناهماهنگی و ناهم‌سویی دستگاه‌های فرهنگی کشور را چگونه ارزیابی می‌کنند؟

فارس نوشت:شورای شهر در تازه‌ترین تصمیم خود، نامگذاری چند خیابان در تهران به نام محمدرضا شجریان، سیمین بهبهانی، فروغ فرخزاد، هوشنگ ابتهاج، حسین منزوی، مهدی اخوان ثالث و … را تصویب کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید