سردار رحیمی مطرح کرد؛

ارتقای امنیت پایتخت و ایجاد فضایی مناسب برای رونق اقتصادی

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۳:۵۸
    کد خبر :522537
امنیت پایتخت

رئیس پلیس پایتخت گفت: برای ارتقای امنیت پایتخت، با قدرت وحدت و اخوت بین سازمان ها و ایجاد فضایی مناسب برای رونق اقتصادی را پی گیری می کند.

سردار حسین رحیمی در نشست صمیمانه با جمعی از بازنشستگان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره بر کاهش چشمگیر سهم وقوع جرائم تهران بزرگ از سرانه کل کشور، گفت: در گذشته وقوع جرائم در تهران ۳۷ درصد سرانه کل کشور را به خود اختصاص می داد که در دو سال اخیر، علی رغم تمام تنگناهای اقتصادی و اجتماعی و با وجود همه کمبودها، به لطف الهی و تلاش های به کار گرفته شده، شاهد کاهش حدود ۲۳ درصدی وقوع جرایم در پایتخت می باشیم.

وی با بیان اینکه در بحث جرائم خشن نیز حدود ۳۵ درصد وقوع جرم کاهش یافته است، عنوان کرد: ورود ناجا در موضوع جرائم اقتصادی و پیگیری ۲۱ پرونده کلان اقتصادی نشانه اعتماد و باور به اقتدار و توانایی های نیروی انتظامی در فعالیت در این زمینه است که منجر به پایه ریزی و ایجاد پلیس اقتصادی در نیروی انتظامی شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: بیش از ۲ هزار نفر از متهمان اقتصادی به مراجع قضائی احضار و پس از رسیدگی پرونده آنان حدود ۳۰۰ نفر از متهمان روانه زندان شده اند.

سردار رحیمی با تأکید بر اینکه از بین بردن بساط دلالان ارز در پایتخت در جلوگیری از تاطم بازار ارز و سکه نقش بسزایی داشته است، افزود: پلیس پایتخت در حرکتی عظیم و پس از چهل سال، مناطق شوش، مولوی و هرندی را پاکسازی کرده و در همین راستا نزدیک به ۹۲ محل مسکونی که مملو از حضور افراد معتاد بود، را پلمپ کرده است، به طوری که امروز همه مسئولان و مقامات به این موضوع می بالند.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه برای ارتقای امنیت پایتخت، وحدت و اخوت بین سازمان ها و ایجاد فضایی مناسب برای رونق اقتصادی را با قدرت پی گیری می کند، ابراز داشت: تمامی اقدامات و برنامه ریزی های پلیس پایتخت بر همین مبنا برنامه ریزی شده است.

وی گفت: امروز کلانتری های سطح شهر تهران در راستای عملکردگرایی و نتیجه گرایی به فعالیت می پردازند و همچنین رفتار و گفتار پسندیده نیز از جمله اصول اولیه ماموران فعال در کلانتری ها است.

به گزارش  مهر، سردار رحیمی با اشاره به اینکه همه تلاش ما این است که پلیس جامعه محور و مردم دوست را به جامعه ارائه دهیم، اظهار کرد: تبدیل تهران به شهری عاری از معتادین متجاهر از جمله اهداف پلیس تهران بزرگ است، که با نگاهی علمی، دقیق و کاربردی قابل دسترسی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید