پایتخت خنک‌تر می‌شود

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۳:۵۳
    کد خبر :522534
کیفیت هوای تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از کاهش دمای پایتخت در روزهای پایانی هفته خبر داد.

حسین شهبازی  اظهار کرد: پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات آغازین بیست و نهمین روز از بهار ۹۸ است که به تبع آن شرایط برای انباشته شدن موقتی آلاینده‌ها در سطح شهر فراهم خواهد شد. هر چند با تغییر شرایط جوی در طول روز، به تدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد به گونه ای که برای برخی ساعات بارش پراکنده باران و وزش باد (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) از سمت نواحی غربی-شمال غربی انتظار می رود.

وی ادامه داد: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات روز جاری (پنجشنبه)، شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار خواهد بود و وزش باد طی برخی ساعات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. با حاکمیت شرایط جوی ناپایدار در روز جمعه (۳۰ فروردین)، برای برخی ساعات به ویژه صبحگاه بارش متناوب باران و وزش باد شدید (با بزرگی بالاتر از ۸ متربرثانیه) با جهت غالب شمال غربی پیش بینی می شود که سبب پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود وضعیت کیفیت هوای پایتخت خواهد شد.

به گزارش تسنیم،مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: هرچند این شرایط پابرجا نخواهد بود و به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی از شبانگاه، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود. همچنین دما تا روز پایانی هفته روند کاهشی خواهد داشت.

شهبازی در پایان به شاخص کیفیت هوای پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: میانگین کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعات گذشته ۷۹ و سالم بود. این شاخص هم اکنون ۸۵ و همچنان در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید