تاکید وزیر کشور بر شفافیت و توزیع عادلانه کمک‌ها در مناطق سیل زده

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۳:۴۶
    کد خبر :522525
مناطق سیل زده

وزیر کشور گفت: به منظور اطمینان از توزیع عالمانه و عادلانه کمک‌ها، باید تمامی کمک‌ها به مناطق سیل‌زده در پایگاه اطلاعاتی قرارگاه ثبت و ضبط شود.

در نشستی که صبح پنج‌شنبه، ۲۹ فروردین‌ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، دبیران پنج کمیته تخصصی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، گزارش اقدامات و پیگیری‌های کمیته‌های تخصصی را ارائه کردند.

در مطالب ارائه شده از سوی هر یک از کمیته‌ها، همچنین شرح وظایف و مأموریت‌های کمیته که در نخستین جلسه کمیته به تصویب رسیده بود، به رئیس قرارگاه نوسازی و بازسازی گزارش شد. دبیران کمیته‌های تخصصی قرارگاه، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی عمل‌کننده در روند بازسازی و نوسازی که به تناسب مأموریت‌های خود در یک یا چند کمیته تخصصی عضویت دارند، جدول‌زمانبندی برنامه‌ها و اقدامات خود را به قرارگاه اعلام کنند. همچنین مقرر شد هر یک از کمیته‌ها با جدیت و دقت وظایف خود را در قرارگاه و با حضور در مناطق سیل زده پیگیری کنند.

رحمانی فضلی، رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، پس از استماع گزارش دبیران کمیته‌ها، جانشین و مسؤول پیگیری مصوبات قرارگاه و اتخاذ تدابیر و تصمیمات جدید متناسب با گزارش‌های ارائه شده، ضمن تکریم همت عالی و روحیه نوع دوستی مردم عزیز و شریف ایران و برخی کشورهای همسایه، بر ضرورت ساماندهی دریافت و توزیع کمک‌ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: به منظور اطمینان از توزیع عالمانه و عادلانه کمک‌ها، باید تمامی کمک‌ها به مناطق سیل‌زده در پایگاه اطلاعاتی قرارگاه ثبت و ضبط شود و همچنین محل هزینه کرد و پرداخت این کمک‌ها نیز مشخص شود تا گزارش دهی شفاف صورت پذیرد.

به گزارش مهر، رحمانی فضلی همچنین تأکید کرد: رسانه‌ها باید در کنار قرارگاه، با نظارت مسئولانه خود، به سرعت و سلامت کار کمک کنند و البته از افزایش توقعات و مطالبات خودداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید