اشتغال جوانان در سال جدید با ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴
    کد خبر :522330
ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی

رئیس بسیج زنان کشور از طرح های این سازمان برای توسعه اشتغال جوانان با ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و برگزاری دوره های آموزشی مختلف در سال ۹۸ خبر داد.

مینو اصلانی رئیس بسیج زنان کشور  ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و تبریک روز جوان گفت: نامگذاری این روز به عنوان روز جوان، بدین معنا است که این حضرت الگویی کامل برای جوانان مسلمان ایران و تمام جهان هستند.

اصلانی در خصوص برنامه‌های بسیج زنان به مناسبت این روز تصریح کرد: برپایی جشن‌های ویژه بزرگداشت جوانان به ویژه برای دختران جوان در سطح پایگاه‌های بسیج سراسر کشور از جمله اقدامات انجام شده است.

وی درباره برگزاری برنامه‌های روز جوان در مناطق سیل زده نیز عنوان کرد: در اردوگاه‌ها و مراکز اسکان مناطق سیل زده نیز جشن بزرگداشت جوانان و ولادت حضرت علی اکبر (ع) امروز و در طول هفته جوان برگزار خواهد شد تا موجب تقویت روحیه هموطنان نیز شود.

اصلانی افزود: بسیاری از برنامه‌های بسیج زنان با محوریت جوانان است و طرح‌هایی ازجمله کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی و ازدواج برای دختران، طرح ملی مادران و برگزاری مسابقات ورزش همگانی و ورزش‌های بومی برخی امور انجام شده برای این نسل است.

رئیس بسیج زنان کشور با اشاره بر برنامه‌های این سازمان برای توسعه اشتغال جوانان در سال ۹۸ اظهار داشت: یکی از اولویت‌های بسیج زنان در موضوع اشتغال جوانان، ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از ظرفیت جوانان است. شیوه عملی شدن این امر نیز آموزش‌های مرتبط با مدیریت مالی خانواده و هماهنگی دخل و خرج است که در پایگاه‌های بسیج برای برگزار می‌شود.

اصلانی افزود: حمایت از اشتغال‌های خانگی و توسعه آن‌ها، آموزش مهارت‌های نوین برای تولید برنامه‌های جدید تلفن همراه و اشتغال‌زایی برای جوانان از این طریق، شامل دیگر برنامه‌های توسعه اشتغال نسل جوان است.

وی از همکاری با سازمان گردشگری و معاونت جوانان وزارت ورزش برای توسعه اشتغال جوانان خبر داد و بیان کرد: قرار است با هماهنگی سازمان گردشگری و صنایع دستی، دوره‌های آموزش مهارت تولیدات خانگی و صنایع دستی برای جوانان به ویژه زنان را برگزار کنیم. به علاوه آموزش مهارت‌های نوین، تولید برنامه‌های مجازی و راه اندازی کسب و کار از این طریق نیز با همکاری معاونت جوانان وزارت ورزش عملی خواهد شد.

رئیس بسیج زنان از راه اندازی بیش از هزار مهد قرآنی در کشور به منظور اشتغال‌زایی جوانان خبر داد و ابراز داشت: دوره‌های تربیت مربی این مهدها نیز از اوایل تابستان آغاز خواهد شد و جوانان علاقه مند به تدریس در این حوزه می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های بسیج و شرکت در دوره‌های تربیت مربی مهد قرآن کودکان، مشغول به کار شوند.

اصلانی در خصوص نحوه جذب جوانان به بسیج نیز توضیح داد: خوشبختانه در حال حاضر میزان جذب بالایی داریم اما برای افزایش آن، همواره رویدادها و جشن‌های خود را در مکان‌های عمومی، بوستان‌ها و مراکز گردشگری برگزار می‌کنیم تا جوانان با فعالیت‌های بسیج بیش‌تر آشنا شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید