روحانی: سران آمریکا در اوهام خود غرق شده‌اند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۹:۵۲
    کد خبر :522314
روحانی

رییس جمهوری گفت: ارتش جمهوری اسلامی نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز‌های قبل از پیروزی انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز پنج شنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: سالروز ارتش جموری اسلامی که با ایام ولادت مهدی موعود (عج) قرین شده است به همه ملت ایران، نیرو‌های مسلح ارتش، و فرماندهی معظم کل قوا تبریک و تهنیت می‌گویم.

رییس جمهوری افزود: ارتش نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی در روز‌های قبل از پیروزی انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ داشت.

به گزارش انتخاب،روحانی ادامه داد: زمانی که دولت جاعل زمان فرودگاه‌های کشور را در اوایل بهمن به روی پرواز انقلاب و بازگشت امام راحل به ایران بست این هوانیروز اصفهان بود که با همه توان فرودگاه را باز نگه می‌دارد؛ و از ورود پرواز انقلاب و بازگشت امام استقبال می‌کند.

روحانی ادامه داد: این پرسنل فداکار نیرو هوایی ارتش بودند که در روز‌هایی که امام بزرگوار به ایران بازگشتند و مردم آماده گرفتن آخرین سنگر‌های دشمن بودند به پشتوانه انقلاب در کنار مردم و امام راحل ایتسادگی کردند و نقش ارزمشند خود را در پیر وزی انقلاب ایفا کردند.

وی تصریح کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره ارتش مورد توجه امام بزرگوارمان قرار داشت. البته قبل از پیروزی انقلاب هم در همان سال‌های ۴۲ و ۴۳ وقتی به سخنرانی‌های امام مراجعه کنید می‌بینید که امام برای عزت نیرو‌های مسلح کشور احترام خاصی قائل و یکی از اهداف انقلاب را عزت نیرو‌های مسلح می‌داند.

روحانی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب و مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین دومین مناسبتی که بعد از انقلاب به فرمان امام و دستور امام اعلام شد روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ بود.

رییس جمهوری اضافه کرد: ۴۰ سال از آن روز می‌گذرد و در طول این ۴۰ سال همواره ارتش در کنار مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی استقلال کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران فداکاری کرده است.

روحانی گفت: امروز هم می‌بینید که در حادثه سیل در بسیاری از استان‌های کشور آنجا که مردم نیاز به کمک دارند ارتش، سپاه، بسیج، ناجا و همه نیرو‌های مسلح ما در کنار مردم با مردم مثل افراد عادی این جامعه بدون این که شانیت مقام و منزلت خود را در نظر بگیرند برای امداد و نجات و اسکان و کمک مردم و بازگشایی راه‌ها و برای عبور سیلاب‌ها از همه امکان و توان خود استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من بعد از ۳۰ سال که از جنگ تحمیلی می‌گذرد و در آن روز‌ها ارتش و سپاه و بسیج و سایر نیرو‌های مردمی در کنار یکدیگر از کشور و از ملت و از استقلال و عزت ما به خوبی دفاع کردند، امروز هم روز ظهور و تبلور این هماهنگی و یکپارچگی بین نیرو‌های مسلح و مردم است.
رییس جمهوری تاکید کرد: فکر نمی‌کنم در کشوری بتوانیم نمونه این وحدت و اتحاد و پیوند برادری بین نیرو‌های مسلح و مردم را تا این حد شاهد باشیم، نیرو‌های مسلح جزو ملت هستند، قدرت خود را از آن حمایت از ملت می‌دانند و ملت استقلال و عزت خود را در کنار حضور نیرو‌های مسلح می‌بیند.

روحانی گفت: من باید از طرف ملت بزرگ ایران در این ایام سختی که در هفته‌های گذشته پیش روی مردم بود و هنوز هم در هفته‌های آینده، مردم مشکلاتی دارند از نیرو‌های مسلح به خاطر خدمات و ایثارشان، فداکاری در کمک به مردم نیازمند تشکر و سپاسگزاری کنم و جز این توقعی از نیرو‌های مسلح نبود.

وی ادامه داد: پیداست روزی که نیرو‌های مسلح نیاز به حمایت دارند، همه مردم و نخبگان کنار نیرو‌های مسلح هستند، شما در این اعلام زشت دولت فریبکار آمریکا نسبت به تروریست خواندن نیروی فداکار سپاه پاسداران دیدید که همه مردم یکپارچه کنار سپاه بودند و کنار سپاه خواهند بود به همان دلیل که سپاه همواره کنار مردم بوده و کنار مردم برای همیشه خواهد ماند.

روحانی گفت: این که دشمنان فکر می‌کنند سپاه پاسداران صرفا بخشی از نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند اشتباه می‌کنند سپاه در سراسر کشور در همه صحنه‌های ملی و خدماتی حضور دارد و مردم سپاه را از خود و از آن خود می‌دانند.

وی تاکید کرد: توهین به سپاه توهین به نیرو‌های مسلح و توهین به ملت بزرگ ایران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید